Aki tankolt már életében az tudja, hogy nem lehet túltölteni a tankot – a benzinkút és a jármű valahogy lemeccselik egymással, hogy mi is az a mennyiség, amit a kocsi képes befogadni, függetlenül attól, hogy üresen vagy félig töltve érkeztünk a kúthoz.
De honnan tudja a kocsi? Vagy a benzinkút? És miért fogadjuk el ezt a jelenséget kérdőjelek nélkül? Bár a mostani benzinárak mellett nyilván nincsenek sokan, akik rendszeresen tele tudják tölteni a tankot, nekünk az a sanda gyanúnk, hogy még ők se gondolkodtak el ezen, pedig nem varázslat és nem is gépek közti telepátia. Hanem fizika.
A titok nyitja a benzinpisztolyban található szerkezet, amely a Venturi-cső működésén alapul. Ahogy azt az alábbi videóban látható fiatalember is elmondja, a benzinpisztolyban egy légbuborék található, amelyet egy szenzorként is működő cső lát el levegővel. Azonban ahogy a tank megtelik és a légáramlás megszűnik, a nyomáskülönbség kiegyenlítése érdekében a légbuborék összeesik, ami automatikusan lezárja a csövet.
Most pedig csak arra tudunk gondolni, hogy hány és hány olyan, teljesen mindennapos dolog lehet, aminek a működését kérdés nélkül elfogadjuk?