Tudomány

Győzött a választáson az internet

A közösségi média, illetve az egész internet nagy napja volt a múlt vasárnap.

Vasárnap este a hírportálok a szokásos látogatottságuk két-háromszorosát könyvelhették el, de az igazi győztes a közösségi média volt, írja elemzésében a HWSW informatikai portál. Az OVB által meghosszabbított kampánycsend alatt főként blogokon, illetve Twitteren terjedt az információ. A statisztikák alapján a majd 1500 magyar twitterező mintegy 9000, a választással kapcsolatos üzenetet írt, amellyel ráadásul megjelenhettek a nagy hírportálok nyitólapján is. A Twittert használták üzenetközvetítésre az újságírók is, az Indexen például külön hírfolyamban jelentek meg a kollégák 140 karakteres tudósításai.

Zajlott az élet a blogokon is. A Blog.hu például kiemelkedő, 408 ezres látogatószámot könyvelhetett el vasárnap, két ténynek köszönhetően: egyrészt nagy számban emelték ki a blogokat a nyitólapra, másrészt pedig a Blog.hu-n aktív több népszerű, politikával foglalkozó elemző, vagy közösség is.

Az m1 választási műsorában szereplő Török Gábor politológus blogja egymaga 52 ezer látogatót vonzott, valamint 2500 hozzászólást a vonatkozó bejegyzés kapcsán. A Mandiner nevű konzervatív blog pedig az első volt, amelyik elkezdte az eredményeket közölni, így megrohanták az információra éhes tömegek – miközben az OVB döntése kapcsán a nagy médiumok még mindig betartották a kampánycsendet. A szerverek nehezen birkóztak meg a terheléssel: bár a Blog.hu nem állt meg, de egy időben nagyon hosszú ideig tartott, míg betöltődött egy oldal. Érdekes jelenség volt, hogy hétfőn még több, összesen 458 ezer egyedi látogató volt kíváncsi a Blog.hu rendszerében megjelenő bejegyzésekre.

A hírportálok jól bírták a terhelést, az átlagosan 50-60 százalékkal megnőtt látogatószám sehol sem okozott komoly problémát, kivéve a HírTV oldalát, ami egész nap nehezen volt elérhető.

A közösségi portálokon jól megmutatkozott az eltérő felhasználói filozófia, míg az iWiW esetében nem volt komolyabb növekedés, addig a valósidejű kommunikációt sokkal inkább támogató Facebookon gyakorlatilag folyamatosan ment az eredmények elemzése, értelmezése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik