A fizetős közösségi média rémképe sokáig nem volt más, mint az interneten rendszeresen felbukkanó álhír, aztán Elon Musk (akiről nemrég portrét is közöltünk) felvásárolta a Twittert, megemelte a korábban csak kísérleti jelleggel működő Twitter Blue szolgáltatást árát, a fizetős szint világszerte elérhetővé vált, és a közösségi platform ezért cserébe kezdte el osztogatni a korábban a hitelességet jelölő kék pipát.
Az ötletet aztán Mark Zuckerberg is megirigyelte, így azóta a Meta közösségi platformjain (Facebook, Instagram) is megvásárolható a színes jelölés, néhány extra funkció kíséretében. Az időközben X-re átkeresztelt Twitter tulajdonosa ugyanakkor a jelek szerint nem éri be azzal, hogy csak a regisztrált felhasználók töredéke perkál a hirdetőit nagy számban elvesztő platform használatáért, így a napokban belengette, hogy hamarosan eljöhet az időszak, mikor mindenkinek fizetnie kell valamennyit.
Musk ezt egy élőben közvetített, az izraeli miniszterelnök Benjamin Netanjahuval folytatott beszélgetés során hozta fel, és bár lehetséges, hogy a milliárdos ismét csak médiavisszhangra vágyott, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy az ötletből valóság válik. Már csak azért sem, mert a korábban 44 milliárd dollárért felvásárolt platform rohamosan veszít az értékéből, többek között annak köszönhetően, hogy mindössze egy év alatt 60 százalékkal csökkent a hirdetésekből származó bevétele.
Utóbbi információ szintén a tulajdonostól származik, aki a csökkenés okát nem az elmúlt időszak kaotikus döntéseiben látja, hanem abban, hogy a civil szervezetek és fogyasztói érdekvédelmi csoportok túl nagy nyomást helyeznek a különböző márkákra.
Az említett beszélgetésben ugyanakkor nem ez szerepelt indokként a kötelező fizetés bevezetése mellett, hanem az, hogy Musk ebben látja az egyetlen lehetőséget, hogy sikeresen felvegyék a harcot az X-et elárasztó, automatizált posztokat generáló, sokszor mindenféle kriptocsalásokat népszerűsítő botok ellen.
A milliárdos arra ugyan nem tért ki, hogy az ötlet mikor válhat valóssággá (ha egyáltalán), de azt hangsúlyozta, hogy a bevezetés esetén a kért összeg alacsonyabb lenne a jelenleg prémium szolgáltatásként pozicionált Blue-nál, amiért az Egyesült Államokban 8 dollárt kérnek. Hazánkban a Twitter oldalán 3619 forintért lehet előfizetni egy hónapra, míg az androidos applikációban már havi 4000 forintot kell kicsengetni.