Jelentős változást hajt végre Európában a Meta, hogy megfeleljen az új uniós elveknek, melynek értelmében a Facebook és az Instagram anyavállalatának a jövőben egyértelmű engedélyt kell kérnie a felhasználóktól, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg náluk – írja a Guardian.
A változást azt követően jelentette be a technológiai óriásvállalat, hogy több ország szabályozó hatóságának is célkeresztjébe került, amiért célzott hirdetések megjelenítésére használtak a megszerzett adatokat. Mindazonáltal fontos kiemelni, hogy nem csak a Metának kell változtatásokat eszközölnie: néhány napja a TikTok is bejelentette, lehetőséget ajánl az európai felhasználóknak.
Tavaly nyáron egy rövid időre az is felmerült, hogy a Meta elhagyja az öreg kontinenst, ha nem viheti a tengerentúlra a felhasználók adatait. A vállalat legújabb applikációja, a Twitter-kihívóként ismertté vált Threads pedig el sem indult az uniós területeken.
A Meta sokáig azzal érvelt, hogy jogos érdeke fűződik a felhasználók adatainak ily módon történő feldolgozásához, most azonban fejet hajtott a döntés előtt. Nemcsak az Európai Unió tagországaiban, de az Európai Gazdasági Térség és Svájc területén élő felhasználók esetében is ugyanezt az eljárásrendet kell majd alkalmazniuk.
Az adatgyűjtésre és -felhasználásra vonatkozó kérdés valamikor a következő hetekben, hónapokban kerül majd a felhasználók elé.