A Samsung július 26-án mutatta be a legújabb csodatelefonjait, a hajlítható kijelzős Galaxy Z Fold5 és Galaxy Z Flip5 modelleket, amikkel kapcsolatban komoly reményei vannak a gyártónak. Erre utal legalábbis a mobilüzletágért felelős T. M. Roh legújabb nyilatkozata, aki abban bízik, hogy a múlt héten debütált készülékek nemcsak utolérik, de le is pipálják az időközben megszüntetett Galaxy Note-termékcsalád eladásait.
Bár a hajlítható kijelzős készülékek már egyáltalán nem számítanak kuriózumnak, több gyártó (Huawei, Honor, Oppo, Motorola stb.) is kínál ilyen mobilt, ugyanakkor a Roh által megfogalmazott cél igencsak optimista, hiszen a Galaxy Note20 sorozatból annak idején 12 milliót értékesítettek, míg a piacelemzéssel foglalkozó Counterpoint szerint az idei év elején mindössze 2,5 millió hajlítható kijelzős mobil talált gazdára, ráadásul ez a szám magába foglalja az összes cég eladásait, nem csupán a Samsungét.
A dél-koreai gyártónak ugyanakkor egyelőre nem kell aggódnia a konkurencia miatt, hiszen a hajlítható kijelzős telefonok szegmensének 63 százalékát uralják, ami többek között annak is köszönhető, hogy egyelőre a Samsung az egyetlen olyan vállalat, ami képes nagyobb mennyiségben ilyen telefonok gyártására.
Ez persze még nem jelenti azt, hogy az említett modellek eladásai túlszárnyalják a Note-telefonok sikerét, ugyanakkor az IDC előrejelzése szerint van erre esély: az elemzőcég szerint 2023-ban 21,3 millió hajlítható kijelzős eszköz talál majd gazdára, és amennyiben a Samsungnak sikerült tartani az elsőbbségét, akkor nagyjából 13 millió ilyen jellegű mobilt tőlük fognak megvásárolni a felhasználók.