Tech

Közel egymillió felhasználó hagyta ott a Netflixet

Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP
Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP

Ismét felhasználókat veszített a Netflix, a vállalat közlése szerint a június 30-án lezárult, három hónapos periódusban 970 ezer előfizető hagyta ott a szolgáltatásukat. Ez az eddigi legnagyobb veszteség a streaming történetében, ám az előzetes kilátásaik még ennél is rosszabbak voltak: kétmillió fizető lelépésére számítottak, írja a TechCrunch.

A Netflixnek ennek ellenére továbbra sincs miért szégyenkeznie a maga 220,67 millió előfizetőjével, főleg úgy, hogy a harmadik negyedévben már egymillió új előfizetővel számol a vállalat. 

A csökkenés leginkább az észak-amerikai régiót érintette, a globális előfizetői kör továbbra is stabilnak mondható. A mostani veszteségek kapcsán arra is érdemes emlékezni, hogy a Netflix önmaga mondta fel szolgáltatását a háborús agresszor Oroszországban. A 2022-es év nem indult túl jól a vállalatnak: az első negyedévben, története során először felhasználókat veszített, a 200 ezres csökkenés pedig a részvényeket is magával rántotta. 70 százalékos zuhanás történt, melynek következtében a Netflix piaci értéke 300 milliárd dollárról 90-re zsugorodott. Később némileg helyreállt a részvények értéke.

A streamingóriás az első negyedéves veszteségekre reagálva átcsoportosításokat végzett.

Mintegy 450 alkalmazottat bocsátottak el, csökkentették az animációs tartalmak számát, elkezdtek dolgozni a jelszómegosztás elleni megoldáson, és partnerséget kötöttek a Microsofttal, amelynek célja egy olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetési csomag bevezetésére. A vállalat részvényeseknek írt leveléből kiderül, hogy 2023 elején várhatóan elindul mind az olcsóbb, reklámos szolgáltatása, mind pedig a plusz háztartásokért felszámolt extra díj – amelyről korábban itt írtunk bővebben.

Kapcsolódó
Hamarosan véget vet a Netflix a jelszómegosztásnak
Új funkció tesztelésébe kezd a Netflix a jelszómegosztással kapcsolatos visszaélések csökkentése érdekében, írja a TechCrunch. A vállalat egy

A nemrég bejelentett Emmy-jelölések is némileg szomorúságra adhatnak okot a cég kreatívjainak körében, mert bár több tartalommal neveztek, mint az HBO, kevesebb jelölést kaptak. Az HBO 140 jelölést gyűjtött be, szemben a Netflix 105 jelölésével. A Stranger Things negyedik évada viszont sikert is hozott: ez lett a vállalat legtöbbet streamelt angol nyelvű tartalma a maga 1,3 milliárd órányi megtekintésével. A Squid Game továbbra is verhetetlen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik