Két éves távlatban vizsgálva közel duplájára nőtt az ünnepi adatforgalom a Telenornál, december 24-én viszont még így is csökkenés volt megfigyelhető – olvasható a cég közleményében.
A koronavírus-járvány megjelenése óta felértékelődött az online kapcsolattartás jelentősége, ez már tavaly karácsonykor is tapasztalható volt: az ünnepi adatforgalom akkor az előző – koronavírus-mentes – évhez képest 30 százalékos növekedés mutatott a Telenor hálózatán, amiben feltételezhetően a korábbinál jelentősebb arányt képviselt a távoli családtagok között indított videóhívások adatforgalma. Bár az idei évben több lehetőség kínálkozott a személyes találkozókra, óvatosságból sokan távolról köszöntötték egymást, ennek is köszönhető, hogy az előző évhez képest idén a december 24. és 26. közötti időszakban átlagosan 15 százalékos növekedés volt megfigyelhető a mobilnet-forgalomban.
Az évről évre növekvő ünnepi hálózati forgalmi adatok ellenére az ünnepeket megelőző időszakhoz viszonyítva (a Telekomhoz hasonlóan) december 24-én csökkenés történt, mind az adat, a hang és az SMS összforgalom tekintetében. A meghitt pillanatokat követően a hálózati forgalom december 26-ára érte el az ünnepek előtti nagyságrendet.
Feltételezhető, hogy a 24-én forgalmazott adat jelentősebb arányát teszi ki a barátokkal, családok között indított online videóchat hívások forgalma, míg 25-én és 26-án egyre többen és többet neteztek, ekkor már az élmények megosztása lehet a híváskezdeményezések egyik oka, illetve a szórakozást, kikapcsolódást nyújtó streaming-szolgáltatások kaphatnak nagyobb teret.