Tech

Aggasztó ötletet védett le a Facebook

Ha valaha is aggasztotta a gondolat, hogy a Facebook a messengeres beszélgetéseibe is belehallgatózik, nem fog örülni a cég újabb ötletének. Egy csütörtökön közzétett szabadalom szerint a közösségi óriás célzott hirdetéseket ékelne be a privát csevegésekbe is a Messenger platformon. A cég egy ideje már engedélyezi a külsős szolgáltatásokat a csevegőn belül (például a játékokat), de magukba a privát beszélgetésekbe eddig még nem nyúltak bele.

A levédett szabadalom alapján a reklámok megjelenítéséhez a helyadatokat és a beszélgetések tartalmát is figyelembe venné az algoritmusuk,

amihez egy beépített plugint használnának. A gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy ha például a felhasználó egy Grand Canyon-túráról beszélgetne a csevegőtársával, a csetablakban felbukkanna egy képeslap, vagy ajánlatok látna helyi éttermekre, szállásra. Ez valószínűleg a felhasználóknak sem tetszene, mivel privátszféra szempontjából eléggé aggályos lenne az üzenetek átfésülése, sokan már attól is tartanak, hogy a cég a mikrofonon keresztül hallgatózik a reklámok kiválasztásához.

A Facebook nem hallgatózik, csak van egy rólunk mintázott vudubabája
A Google egykori szakembere szerint annyira részletes a rólunk alkotott profil, hogy könnyen szimulálható, miről beszélgethetünk.

A valójában már 2015-ben benyújtott dokumentum alapján a reklámokat megjelenítő plug-inen keresztül a felhasználók más szolgáltatásokat használhatnának a Messengeren belül, így játékokat, fuvarszolgáltatásokat – ezek azóta már be is épültek a platformba.

Érdemes megjegyezni, hogy a cégek gyakran védenek le szabadalmakat, de ezek nagy része végül nem válik kézzelfogható termékké. A Facebook szóvivője a Mashable kérdésére elárulta, hogy ők is gyakran védenek le ötleteket, amiket végül nem implementálnak. A reklámokra vonatkozóan hozzátette: terveik közt egyelőre nem szerepel, hogy reklámokat jelenítsenek meg a csevegésekben. Persze ki tudja, hogy hosszú távon mik a tervek.

(Kiemelt kép: AFP)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik