A Facebook pert indított egy dél-koreai vállalat ellen, amelyet azzal gyanúsítanak, hogy legalább 30 különböző applikáció segítségével adatokat csalt ki a közösségi oldal felhasználóiból, hogy aztán azokat a felhasználók beleegyezése nélkül marketing- és reklámcélokra használja fel. A Rankwave nem működött együtt a Facebookkal, amikor az át akarta vizsgálni, megfelelően tájékoztatták-e az applikációkat használókat arról, hogy mire használják fel az általuk megadott adatokat. A közösségi oldal abban reménykedik, hogy ez az ügy segít megmutatni a nyilvánosságnak, hogy a Facebook igazán komolyan veszi az adatvédelmi irányelveket.
Az appok a Facebook szerint kommenteket és kedveléseket analizáltak, majd ezeket felhasználták – de nem arra, amire a felhasználók szánták. 2014 óta a Rankwave többször eladta az általa begyűjtött információkat reklám- és marketingcégeknek, méghozzá úgy, hogy az appokat használók nem tudtak róla. A Facebook szerint ez a tevékenység árt a közösségi oldal hírnevének és a felhasználók bizalmának.
A Rankwave egészen tavaly júliusig volt aktív a platformon, azóta nem lehet elérni Facebookon keresztül az applikációkat.
Nem csoda, hogy a Facebook ennyire komolyan veszi az ügyet, a Cambridge Analytica-botrányt még azóta is szenvedi, pedig 2016-ban történt. Ez volt az első olyan nagyszabású adatszivárogtatás, ami rávilágított, mennyire fontos lehet a cégeknek a közösségi médiában begyűjtött információ a felhasználókról, és hogy mennyi módon lehet ezzel visszaélni. A Facebook a Rankwave esetét valószínűleg arra szeretné felhasználni, hogy megmutassa: most már komolyan veszi az ilyen jellegű helyzeteket.