Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy Kylie Jennertől egy nagyon meglepő felhasználó vette át az Instagram legtöbbet lájkolt képéért járó címet: egy tojás mosta le a Kardashian-klán üdvöskéjét a trónról. Valaki létrehozott egy hónapja egy világrekord tojás nevű felhasználói fiókot egy céllal, és azzal a céllal csak: hogy lenyomja lájkokban Jennert. Ehhez pedig elég volt mindössze egyetlen hónap, ugyanis a csak egy képet feltöltő felhasználó januártól már az Instagram új királya.
A nagyobb cégek ebben meg is látták a reklámpotenciált, jelenleg éppen a Hulu tartalomszolgáltató csapott le a lehetőségre. A cél viszont nagyon praktikus és igencsak aktuális is volt: a Huluval közös reklámmal a közösségi média káros hatásaira hívják fel a figyelmet.
A Super Bowl alatt is megjelenő hirdetést a Hulu a Mental Health Americával készítette, és ehhez használta fel az influenszer tojás adatlapját is. Az egész reklám a közösségi média mentális egészségre gyakorolt negatív hatásait emeli ki, a középpontban pedig a tojás van, amely lassan megreped a rá nehezedő nyomástól.
Hulu’s Egg reveal is a mental health PSA which I love pic.twitter.com/Mb46prevKR
— Alexandra Able (@AlexandraAble) 2019. február 4.
A The New York Times egyébként már kiderítette, hogy a tojás mögött Chris Godfrey, egy 29 éves londoni üzletember áll, akinek két barátjával csak az volt a célja, hogy megdöntsék Kylie Jenner legtöbbet lájkolt posztjának rekordját. A Eugene névre keresztelt tojás legnagyobb rajongói a fiatalok voltak, Godfrey elmondta, hogy az iskolákban futótűzként terjedt a projekt híre.
Ennek tudatában még izgalmasabb, hogy a profilt a mentális egészség és a közösségi média káros hatásainak reklámozására szentelik – így lehet a hirtelen jött hírnévvel valami pozitívat is kezdeni. Pláne, ha belegondolunk, hogy egy tízmilliós Instagram-fiók akár legalább ennyi dollárt is érhet, így tényleg üdítő, hogy Godfrey ezt a jó célt választotta.