Tech
(FILES) This file photo taken on March 25, 2015 shows Facebook CEO Mark Zuckerberg introducing a new messenger platform at the F8 summit in San Francisco, California.
The State prosecutor's office in Munich has initiated an investigation against Facebook's managers for causing incitement of the people according to Der Spiegel magazine on November 4, 2016 in advance from its new issue. / AFP PHOTO / Josh Edelson

A banki adatainkat is benyúlná a Facebook

Nagy Nikoletta
Nagy Nikoletta

újságíró. 2018. 09. 19. 11:49

A személyes, targetált marketingért nagyon komoly árat fizetünk: az olyan óriásvállalatok, mint a Google vagy a Facebook azon igyekeznek, hogy minél több információt szerezzenek be rólunk azért, hogy sokkal jobban személyre tudják szabni a hirdetéseket. Most kiderült, hogy a Facebook az amerikaiak bankstatisztikáira is kíváncsi volt, és Messengeren akarta elérni, hogy a bankok átadják neki az adatokat.
Korábban a témában:

A nagy Facebook-adatbotrány után nem olyan meglepő, hogy Zuckerbergék a pénzügyi adatainkra is pályáztak, méghozzá azért, hogy sokkal személyre szabottabb marketingeszközökkel éljenek. A The Wall Street Journal cikke szerint több amerikai bankkal is olyan szerződést akartak kötni, amely felhatalmazta volna őket arra, hogy a banknál számlát vezetők olyan szupertitkos információihoz jussanak, mint például a költési stílusuk, a büdzséjük vagy a pénzügyi helyzetük. Az információt a Facebook a Messenger botokon keresztül akarta leszívni egy adatbázisba.

The instant messenger apps 'Slack', 'IM+ Pro', 'Facebook Messenger', 'Threema', 'Signal', 'Protonet Messenger', 'WhatsApp' and 'Apple Nachrichten' can be seen on a mobile phone in Berlin, Germany, 24 June 2016. PHOTO: WOLFRAM KASTL/dpa
Messengeren szívták volna le a banki adatokat Zuckerbergék – fotó: Thinkstock

2016-ban indultak el a Messenger botok, amelyek vállalkozások számára adtak lehetőséget arra, hogy az ügyfeleik a chat appon keresztül is kapcsolatba léphessenek velük, kikerülve így a sokszor problémás ügyfélszolgálatokat. A WSJ szerint a Facebook ezeken a botokon keresztül akart hozzáférni a bankok ügyfeleinek pénzügyi adataihoz. Persze nem arra kell gondolni, hogy a netbankos jelszavakat szívta volna le, hanem arra, hogy a manapság mindennél értékesebb személyes információkhoz jutott volna: a költési sajátosságokhoz és a felhasználók pénzügyi helyzetéhez. Ezzel még tökéletesebbre gyúrhatta volna a személyre szabott marketingeszközeit.

A WSJ arról ír, hogy a Facebook többek között az American Express, a Bank of America, és a Wells Fargo felhasználóinak adatait akarta megszerezni, ezek a cégek azonban nem álltak kötélnek, és olyan szerződéseket kötöttek a közösségi oldallal, ami nem enged hozzáférést a Messengeren elküldött információkhoz.

Az American Express például olyan botot fejlesztett, amely kifejezetten elkerüli a pénzügyi adatok Messengeren való továbbítását, és sok amerikai pénzintézet fordult el a Messengertől pontosan az ilyen törekvései miatt.

A PayPal és a Western Union viszont Facebookon keresztül is indítható tranzakciókkal is rendelkezik.

A Facebooknak nem biztos, hogy túl jól jönnek az erről szóló riportok, még akkor is, ha két éves történetről van szó, ami csak most látott napvilágot – az amerikai elnökválasztás után kirobbant Cambridge Analytica-botrányban ugyanis kiderült, hogy 87 millió felhasználó adatait adta el egy harmadik személy számára, ráadásul az álhírek terjedése és az elnökválasztásra gyakorolt hatása miatt már így is elég nagy bajban van a vállalat.

Nagy Nikoletta korábbi cikkei
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Bielik István / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Ismét tüntetnek Budapesten

A harmadik napon is tele a Kossuth tér

Élő videó: Ismét tüntetnek Budapesten