A svéd Mojang új üzleti modellt hozott be a köztudatba, amikor 2009 végén egy félkész játékot a premierre tervezett árnál olcsóbban kezdett árusítani. Két évvel később – mire elkészült a teljes verzió – a független csapat már négymilliónál is több aktív játékossal büszkélkedhetett. Ilyen eredményt általában csak a nagy kiadók, hatalmas költségvetéssel készülő játékai tudnak elérni.
A siker már csak azért is meglepő, mert a MineCraft grafikája a 90-es éveket idézi, ám mindez nem rettentette el a kreativitásuk kiélésére vágyó játékosokat – sőt, valójában ez adja a játék báját.
A szabadon bejárható világra, és teljesen kötetlen játékmenetre épülő programban nincs konkrét cél – a gamerek nyersanyagokat tudnak gyűjteni, melyekből gyakorlatilag bármit megépíthetnek, amit csak el tudnak képzelni. Persze mindeközben menekülni kell szörnyek elől, és egyéb izgalmak is színesítik a kalandokat, de a MineCraft legnagyobb vonzereje mégis az építkezés, az alkotás lehetőségében rejlik.
Bár a játék “elkészült”, a fejlesztők nem fogytak ki az eredeti ötletekből: az előző év végén a Lego egyik leányvállalatánál jelentkeztek a játékra épülő koncepciójukkal. A terveket a cég szakemberei elfogadták, így már nincs akadálya, hogy a kockafejű karakterek hamarosan elfoglalhassák a gyerekszobákat is.