A Kinect debütálása után egyre-másra jelentek meg az alapvetően szórakoztatásra és játékokra létrehozott eszköz alternatív felhasználási lehetőségei. Megvalósították a Különvélemény című filmből ismert kezelőfelületet, az ember mozgását lekövető robot, a Kinect felvételeit felhasználó hologram, a digitális jelnyelvtolmács és Sauron szemét is életre hívták – hogy csak néhányat említsünk azok közül, melyekről mi is írtunk.
Nem hiába hát, hogy a Kinect volt az a kamerarendszer, amit gyakran csak úgy emlegettek, hogy mindenre jó, csak arra nem, amire kitalálták – mármint a minőségi játékokra.
A Stanford Egyetem hallgatóinak fejlesztése valahol a hasznos és a szórakoztató között van: a robotika számára hasznos, a Star Wars rajongói számára szórakoztató. A robotkar ugyanis a Kinecten keresztül “látottak” alapján párbajozik ellenfelével – pontosabban az alábbi videóban látható gumi-fénykardokat követi.
Programozói mind támadásra, mind védekezésre megtanították, és míg a mozgása egyelőre lassúnak tűnik, nem biztos, hogy szeretnénk azt, hogy maximális sebességgel kaszaboljon.