Tech

Kinect Különvélemény

Az MIT digitál-mágusai egészen közel kerültek a 2002-es filmben látott kezelőfelülethez. Mire nem jó egy Kinect.

Immáron nem csak azt tudni a Kinectről, hogy a játékon kívül minden más alkalmazása sokkal vagányabb, hanem hogy valójában mennyire kifinomult technológiáról van szó. Ugyanis a Különvélemény című filmben megismert két kézzel mozgatható kezelőfelület eléréséhez nagyon nagy képfelbontásra van szükség.

A Kinect – ahogy az a képen és az alábbi videón is látszik – a felhasználónak nem csak a kezeit képes felismerni, hanem az ujjait, sőt, az ujjainak a helyzetét és irányát is. Az ekkora felbontás pedig lehetővé teszi a komplexebb kézjelek felismerését és feldolgozását is – legyen szó mutogatásról, megcsípésről vagy megmarkolásról.

A Microsoft 2011-ben észhez kell térjen és rá kell jöjjön, hogy a Kinect a technológia egy zseniális darabja, csak épp az élvezetes játékokhoz kevés. Ezzel szemben oly sok minden másra már tökéletes.

A különvéleményes kezelőfelületben ráadásul az a szép, hogy az MIT szabadon hozzáférhetővé tette a forráskódot, úgyhogy bárki folytatja az itt megkezdett munkát.

AJÁNLOTT LINKEK:

A Különvéleményben Kinectet használhattak – angolul (DownloadSquad)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik