A videó első harmadában főleg a színházi életről és munkáról beszélgettek: Eszenyi elmondta, milyen darabokat rendeznek most és azt is, hogy esténként a Vígszínházban és a Pesti Színházban közel kétezer embernek csinálnak műsort.
Nagyon szeretem a társulatunkban, hogy felnevelünk fiatalokat, akik aztán maradnak velünk és a nagy színészeink lesznek
– mondta a Kossuth-díjas színész-rendező, majd hozzátette, őt is elképesztő módon inspirálja az, hogy ilyen nevek között nőhetett fel.
Kiderült, Eszenyi számára nem az újságírói kritika volt irányadó, sokkal inkább a mesterei visszajelzéseire figyelt inkább – annak ellenére, hogy ők a “rideg tartás” hívei és kevésszer dicsérték meg őt.
Ami tegnap fáj, az ma már nem
Szerinte a színházban a legszélsőségesebb dolgokat tudják egymás fejéhez vágni az emberek, de a szavaknak csak ott és akkor van súlya, másnapra el kell felejteni és újra kell próbálni azt, amit tegnap kritizáltak. Ez a szabály általában működik, de ettől függetlenül mindenki tud adni és kapni is nagy sebeket.
Hozzátette, szerinte elképesztően kevés a magas pozícióban lévő nő – elég mondjuk a Parlamentre gondolni.
Mindenki, aki ma vezet és felelős emberekért, az nincs könnyű helyzetben
– mondta és azt is elárulta, miért nehéz feladat ez számára: mindenkinek meg akar felelni és mindenkinek jót akar. A legfájóbb pontnak azt tartja, hogy – a támogatások szűkössége miatt – nem tud fizetésemelést adni annak, aki szerinte megérdemelné.
A múlttal nem szívesen foglalkozik, inkább projektszerűen a jövőre tekint, a darabokat pedig úgy válogatja, hogy azok aktualitásával kommunikálhasson.
Színpad, deszka mindenhol van a világban és csak egy jó lámpára van szükség
– válaszolta D. Tóth Krisztának, amikor arra volt kíváncsi, hogy mi lenne, ha elvennék tőle a Vígszínház vezetését. Sokat van külföldön: tavaly nyáron Szentpéterváron rendezett, most pedig a társulatával a kínai Kantonba készül, novemberben ugyanis ott lépnek fel.
Az Elviszlek magammal a D. Tóth Kriszta által főszerkesztett WMN magazin műsora.