Van néhány pilóta a Forma-1 történetében, aki valamiért mindig balszerencsés. A 2020-as szezonból nyugodtan mondhatnánk Valtteri Bottast, aki egy defekt miatt pontot sem szerzett a Brit Nagydíjon, miközben csapattársa autóján csak akkor sérült meg az abroncs, amikor már be tudott három kerékkel is gurulni a célba. A finn pechszériája az Eifel Nagydíjon is folytatódott, mivel motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.
Mégis, ha egy balszerencsés pilótát kéne mondani, legtöbben Nico Hülkenberg nevét dobnák be. A német versenyző A 2010-es újoncévében hiába szerzett pole-t a Williamsszel a Brazil Nagydíjon, végül mégis ejtette őt a csapata, így a Force India tartalékpilótájaként kellett felküzdenie magát. Végül a Renault-val is hosszú éveket töltött a Forma-1-ben és bármennyire is tehetséges pilóta,
Ennek ellenére nem kérdés, hogy ügyes autóversenyző, még annak ellenére is, hogy már 182 futamon vett részt, ahol lemaradt a pódiumról. Pedig esélye volt rá, utoljára a 2019-es évadban, a Német Nagydíjon, amikor második és harmadik helyen is állt, végül azonban kicsúszott a 16-os kanyarban és az egész futam gajra ment. Az idegei nem bírták, vagy csak balszerencse? Ezt mindenki döntse el maga.
Noha idén már egyik istállóban sem kapott autót Hülkenberg, az élet mégis úgy hozta, hogy volán mögé ülhetett. Először Sergio Pérez lett koronavírusos a 70. Évforduló Nagydíján, ahol akár össze is jöhetett volna a dobogós hely a gumiháborúban, mivel a harmadik helyről indult, de a rajtnál beragadt, az esély elszállt. Ennek ellenére tisztességesen helytállt, hetedik helyre hozta be a Racing Pointot, ami minimális gyakorlás mellett kiváló produkció.
Nürburgban azonban egészen más helyzet előtt állt Nico Hülkenberg. Ezúttal Lance Stroll dőlt ki betegség miatt, de csak szombaton ugrott be helyette a német pilóta. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy Hülkenbergnek volt egy szabadedzése, hogy a Racing Point másik kocsiját kiismerje. Az első két szabaededzés egyébként is elmaradt a ködös időjárás miatt, vagyis esélytelen lett volna többet gyakorolni, nem csoda, hogy a német versenyző tökutolsó lett az időmérőn.
Önmagában is elismerésre méltó, de igazán tett is érte a német. Hülkenberg rengeteg megbeszélés és izgalom után alig tudott aludni az Eifel Nagydíj előtt. Ha már így alakult, egész este itta literszámra a kávét és a kormányt tanulmányozta. Kész csoda, hogy a kialvatlan pilóta ilyen teljesítménnyel rukkolt elő. Örült is a csodás versenyzésnek.
Mindennel nagyon elégedett vagyok. A rajtom nem sikerült éppen nagyszerűen, de számítottam rá, az első körben viszont sikerült néhány helyet javítanom. Utána már magamra koncentrálhattam. Megtalálhattam a ritmust az autóval, és a határon autóztam, ráadásul sikerült sokáig húzni azokon az első gumikon, ezért úgy gondolom, hogy a hosszúra nyúlt első etap volt a kulcs a sikeres eredményhez. Nem számítottam rá persze, de hálás vagyok, amiért végül sikerült
– mondta a leintés után Hülkenberg.
A Racing Pointba másodjára beugró német pilóta ugyan most sem került dobogóra, a rajongók gondoskodtak róla, hogy mégis győztesként távozzon Nürburgból, a Forma-1 honlapján megválasztották az Eifel Nagydíj legjobbjának. Legalább ennyi elismerés jár egy olyan sportembernek, mint Nico Hülkenberg.
Kiemelt kép: WOLFGANG RATTAY / POOL / AFP