Kezdjük a legfontosabbal: Kínában visszatért a régi időmérős rendszer a Forma-1-be, a dögunalmas kieséses kvalifikációs rendszert így elfelejthetjük. Nem pont emiatt, de már a Q1-ben nagy izgalmak voltak.
Előbb az újoncot Pascal Wehrleint tréfálta meg, hogy az esős harmadik szabadedzés után még itt-ott vizes volt a pálya (az időmérőre elállt), megcsúszott a célegyenesben és a szalagkorlátnak csapódott, amiért piros zászlóztak. Ezután az eleve öt rajthelyes büntetéssel sújtott Lewis Hamilton adta fel a küzdelmet mért kör nélkül. Az ERS mondta be az unalmast a Mercedesen.
Ne aggódjatok emiatt, visszavágunk
– mondta szerelőinek Hamilton.
A Q1-ben Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, Hamilton és Wehrlein mellett Kevin Magnussen, Esteban Gutierrez, Jolyon Palmer és Rio Haryanto esett ki ebben a szakaszban.
Wehrlein balesete:
A Q2-ben már kevesebb volt az akció, Nico Rosberg kiment, futott egy rendkívül gyors kört, amit csak Räikkönen és Sebastian Vettel tudott überelni. Ugyanakkor az etap végén ismét elő kellett venni a piros zászlót,
A Hülkenberg-incidens:
Emiatt hamarabb ért véget a Q2, ezért Felipe Massa, Fernando Alonso és Jenson Button lehetett bosszús, nem tudták már beverekedni magukat a legjobb tízbe. Romain Grosjean, Marcus Ericsson és Felipe Nasr esett még ki ekkor.
A Q3-an ismét Rosberg kaparintotta magához a kezdeményezést, de a hétvége addigi leggyorsabbja, Räikkönen ismét beelőzte őt. Mivel visszatértünk a régi verzióhoz, a legvégén dőlt csak el az első rajthely sorsa,
Daniel Ricciardo óriásit hajrázott bejött a második helyre. Räikkönen és Vettel hibát hibára halmozott a legvégén, így meg kellett elégedniük a harmadik és a negyedik rajtkockával. Vélhetően nem örültek, az eddigiek alapján sokkal több volt ebben az időmérőben.
Valtteri Bottas, Danyiil Kvjat, Sergio Pérez, Carlos Sainz, Max Verstappen és a korábban kiesett Hülkenberg az első tíz további sorrendje.
Itt a hivatalos végeredmény:
https://twitter.com/F1/status/721254446563516416