Az avatást megelőző sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a felújításhoz több mint 500 millió forint saját forrást használt fel a cég, s 5500 tonna aszfalt került lefektetésre 57 ezer négyzetméteren.
A munkálatokon százan dolgoztak, lekerült 7500 darab vízelvezető szegély, 2500 rázókődarab, a szegélykövet pedig 3962 méteren cserélték le
– részletezte az elvégzett munkát Gyulay, hozzátéve, hogy az elmúlt években többször tettek már ígéretet a felújításra.
A Hungaroringet 2010-ben vette át az új menedzsment, s bár sok nehézséggel kellett szembenézni, az elmúlt öt évben négyszer nyereséges évet zárt a pálya üzemeltetője
– mondta Gyulay, s kiemelte, hogy az idén szeptemberre minden tartozását letudja majd a cég.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta, hogy a Forma-1-es futam megrendezésére immár 2026-ig érvényes szerződés van, de ennek a pénzügyi feltételei a korábbiaknál sokkal jobbak. Hozzátette, a 2017-es állami költségvetési tervezetben “jelentős forrás került elkülönítésre” a Hungaroring további fejlesztésére.
A mogyoródi pályán jövő hétvégén, a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyarországi futamán hajtanak először versenyautók az új pályacsíkra.