A hátsó mozgatható szárnyat (Drag Redusction System – DRS) a 2011-es szezonban vezették be a száguldó cirkuszba, a pálya arra kijelölt szakaszán lehet használni előre meghatározott feltételek mellett (egy bizonyos ponton megmérik két versenyző között a különbséget, ha kisebb, mint egy másodperc akkor aktiválódik a rendszer) és azt a célt szolgálja, hogy több előzés legyen a nagydíjakon.
Több pilóta is fenntartásokkal kezelte az újítást az első futam előtt, mondván vagy nem fog segíteni, vagy sokkal könnyebb lesz lehagyni a másikat. Nico Rosberg, a Mercedes versenyzője ugyanakkor három nagydíj után a sporttörténelem egyik legnagyobb találmányának véli.
„A Forma-1 nagyszerű munkát végzett, elég meglepő futamok voltak eddig, senki sem mondhatja, hogy unalmasak lettek volna. A mozgatható hátsó szárny… A legjobb ötlet, amit ebben a sportban ki lehet találni. Jobbról, balról, középen – mindenhol lehet előzni” – lelkendezett a német, aki még a Pirelli abroncsait is megemlítette, mondván hiába kritizálják sokan gumikat, az arra kitalált taktikázás teszi speciálissá a versenyeket.