A G7 ízekre szedte a Telekom Veszprém férfi kézilabda csapatot működtető vállalkozás 2019. első féléves beszámolóját és elég érdekes megállapításokat olvasott ki belőle. A Szíjj László – Mészáros Lőrinc barátja –érdekeltségébe tartozó cég eredménye négy éves veszteségtermelést követően az idei első félévben nyereségesre fordult. A gazdasági lap szerint ennél érdekesebb azonban az, hogy a társaság most először tett közzé, miből telik a nemzetközi léptékkel nézve is pazar költségvetésre.
A bevétel százalékos megoszlása csökkenő sorrendben:
- 47,65 százaléka szponzoráció, reklám,
- 15,34 százaléka jogdíjak,
- 13,88 százaléka tao-támogatás,
- 13,60 százaléka jegy- és bérletbevétel,
- 5,12 százalékot a Bajnokok Ligája hozott,
- 2,83 százalék az egyéb, de
- még a szurkolói bolt is hozott 1,60 százalékot.
A lap megállapítja, hogy a beszámoló szerint az első félévben hajszál híján 330 millió forint bérlet- és egyszeri belépők eladásából befolyó bevételnél tavaly azok között a labdarúgócsapatok között, amelyek hajlandóak erről adatot közölni, mindössze egy, az Európa Ligát is megjárt Videoton gyűjtött többet a szurkolóktól.
Ez a 330 millió forint nem sokkal kevesebb, mint a 2018-as naptári év teljes közönségbevétele a DVSC, a Szombathely, az Újpest, a Kisvárda, az MTK, a Honvéd, a Mezőkövesd, a Paks csapatainál együttvéve.
A Veszprémmel idén csoportkört érő nemzetközi kupaszereplés nélkül nyilván már a Fehérvár sem versenyezhet. Valószínűleg folyamatosan csak a Ferencváros konkurál, előzi meg-e téren a legsikeresebb magyar férfi kézilabdacsapatot. A feltételes mód azért szükséges, mert a Fradi nem teszi közzé ilyen részletességgel az adatait.
A veszprémi szurkolók ráadásul 39 millió forintot költöttek sálakra, sapkákra, mezekre, azaz különböző merchandise termékekre is, ami honi viszonylatba szintén elég magas szám. Nem csodálkoznánk, ha a fenti kilenc NB I-es csapat e téren sem érne fel a Veszprémhez.
(Kiemelt fotón a 2019 májusában BL-döntőbe jutott veszprémi kézisek. Fotó: Juergen Schwarz/Getty Images)