Már az is furcsa valahol, hogy az emberek miért pörögtek rá ennyire a végtelenül egyszerű játékra (az egyik kezünkkel tartjuk, a másikkal pörgetjük), de ebben az esetben legalább van egy valóban kézzel fogható dolog, amivel le tudjuk kötni a figyelmünket – kár lenne tagadni, néha tényleg megbabonázó és relaxáló a hihetetlen fordulatszámon pörgő játékszer.
Ehhez képest viszont tényleg teljesen érthetetlen, hogy mit esznek az emberek az okostelefonra letölthető fidget spinner alkalmazásokon, ahol csak egy animált képet lehet bámulni a kijelzőn. A játék népszerűségét persze jó pár fejlesztő igyekezett meglovagolni: mind iOS-re, mind Androidra százával találni pörgettyű appokat, de egyik sem ért el akkora sikert, mint a Ketchapp fejlesztette Fidget Spinner (iOs, Android), amit a május 16-ai megjelenése óta 7 millióan töltöttek le.
Ez megdöbbentően magas szám két hét után, főleg ha ahhoz viszonyítjuk, hogy a tavaly valódi világhisztériát okozó Pokémon Gó-t 10 millióan töltötték le hét nap alatt. És az összehasonlítás nem csak a népszerűség függvényében érdekes, de olyan szempontból is, hogy amíg a Pokémon Go egy valódi játék volt kiterjesztett valóság megoldással, addig a Fidget Spinner tényleg nem más, mint egy minimális interakciót igénylő animációgyűjtemény, ahol pörgetéssel pont gyűjthető és értelmetlen extrák nyithatók meg, ráadásul a pörgetések között reklámokat kell bámulni – hacsak nem csengetünk ki 700 forintot.