Média

Magazint indított a Facebook

grow_by_facebook
grow_by_facebook

Grow címmel indított újságot a Facebook. Ha netán elsőre azt feltételezné valaki, hogy ezt elsődlegesen az interneten, digitális formában teszi a világ egyik legnépszerűbb közösségi médiás cége, nagyot téved. A Grow nyomtatásban (offline) megjelenő, negyedéves nyomtatott magazin, amivel az üzleti vezetőket szeretné megcélozni a Facebook. Az első, júniusi szám már meg is jelent.

Olyan helyeken terjesztik mint például a londoni Heathrow repülőtér üzleti jeggyel utazók számára fenntartott várója, illetve különböző londoni exkluzív árusítóhelyek. A nagy méretű lap nemrégiben megjelent első számának fekete-fehér borítójára a svéd Oscar Olsson, a H&M márka divatgéniusza került, aki épp mostanában indít új, fiatalokat megcélzó, megfizethető luxus almárkát a H&M-nek, Nyden néven.

Oscar Olsson, a H&M márka divatgéniusza a Grow by facebook címlapján. fotó: Twitter
Oscar Olsson, a H&M márka divatgéniusza a Grow by facebook címlapján. fotó: Twitter

A Grow az első nyomtatott magazin, amit az internetes óriás megjelentett. Nicola Mendelsohn, a Facebook Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős regionális elnökhelyettese a lap indulása kapcsán a lap előzményeként arról beszélt, hogy a Grow fél évvel ezelőtt egy angol vidéki kis rendezvényen született. Ezt a rendezvényt a Facebook szervezte és a cikk szerint eléggé idilli, 100 hektáros környezetbe, amelyet privát klubtagok látogathatnak. A rendezvényen a konferencia-előadások és prezentációk mellett a meghívottak finom ételeket kóstoltak. Ez alatt a különleges találkozó alatt találták ki, hogy elindítanak egy print magazint. Bár mint a fipp.com cikkéből kiderült, van a Grownak digitális verziója is.

Érdekesség viszont, hogy a névre rákeresve a Google-ben elég nehéz megtalálni, már csak azért is, mert Grow Magazine névvel már korábban is volt egy sajtótermék, ami többek között 50 amerikai államban, valamint Kanadában jelent meg, és a kender (cannabis) témával foglalkozik elég behatóan.

A Facebook-féle Grow első száma viszont különböző niche márkákról közöl anyagot, illetve izgalmas üzleti sztorikat mutat be az elmúlt pár évből. Saját magukat úgy határozzák meg, hogy ez egy olyan platform, ami olyan emberekre, cégekre és trendekre világít rá, ami megváltoztatja a status quót.

A Facebook egyébként nem az első digitális platform, ami a print felé is nyit. Az ismert szállásmegosztó platform, az Airbnb például Pineapple Magazine néven indított lapot 2014 novemberében. Azzal magyarázták ezt, hogy a print még mindig a legjobb médium az írásos és fotókkal történő történetmesélésre. De még a Google sem tudta mellőzni a nyomtatott sajtót: 2016 októberében például új mobiltelefonjaikat reklámozták 4 oldalnyi print hirdetéssel.  Ami azért is volt figyelemfelkeltő, mert a Google a világ egyik legnagyobb internetes cégeként, illetve az Adsense digitális hirdetési hálózat tulajdonosaként meglehetősen sok helyen tudott volna hirdetni a print nélkül is.

Ma írtuk meg azt is, hogy nagyon komoly összegeket költenek a különböző netes cégek, például a Google és Amazon tévéreklámokra.

tv, tévé

A Facebook pedig egy újdonsággal jelentkezik.

Csak lesz fizetős része a Facebooknak
Hamarosan fizetni kell majd, hogy hozzáférjünk bizonyos tartalmakhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik