Média
brandz_top100_2018

Listázták a világ legértékesebb márkáit

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 05. 29. 20:16

A most bemutatott Brandz TOP 100 listán a TOP 10 legértékesebb márka közül nyolc technológiához kapcsolódik. A lista első helyezettje a Google lett. Feltűnően jönnek fel a kínai márkák.
Korábban a témában:

Közzétették a 2018-as BrandZ Top 100 legértékesebb globális márka listáját, mely megmutatja, hogy melyek a világ legértékesebb márkai. A TOP 10 márka közül idén 8 technológiai vagy technológiához kapcsolódó. A listavezetők továbbra is a Google és az Apple. Előbbi márka értéke 23 százalékkal növekedett, így jelenleg 302,1 milliárd dolláros márkaértékkel bír, míg az Apple márkaértéke 28 százalékos növekedéssel elérte a 300,6 milliárd dollárt. Az Amazon a Microsoftot megelőzve a harmadik helyre lépett 49 százalékos növekedéssel, így 207,6 milliárd dollárt ér, míg a Tencent a tavaly óta három helyet javított, így 65 százalékos növekedéssel és 179 milliárd dolláros értékkel az ötödik lett, megelőzve ezzel a hatodik helyezett Facebookot.

A BrandZ – A legértékesebb globális márkák Top 10-es listája, 2018

Helyezés

2018

Márka

Kategória

Márkaérték 2018

(millió dollár)

Márkaérték változás

Helyezés 2017

1

Google Technológia

302 063

+23%

1

2

Apple Technológia

300 595

+28%

2

3

Amazon Kereskedelem

207 594

+49%

4

4

Microsoft Technológia

200 987

+40%

3

5

Tencent Technológia

178 990

+65%

8

6

Facebook Technológia

162 106

+25%

5

7

Visa Pénzügyi tranzakciók

145 611

+31%

7

8

McDonald’s Gyorsétterem

126 044

+29%

10

9

Alibaba Kereskedelem

113 401

+92%

14

10

AT&T Távközlés

106 698

-7%

6

Érdekes, hogy a Netflix iránti magas kereslet, a Facebook storyk, illetve az Apple iTunes és az Alibaba filmgyártó cégének köszönhetően a világ számos régiójában tapasztalt gazdasági és politikai bizonytalanság ellenére mintegy 21 százalékkal, 750 milliárd dollárral növekedett a Top 100 legértékesebb globális márka listáján szereplő brandek összértéke.  Ezzel a TOP 100-as lista márkaértéke 4,4 billió dollárra emelkedett, ami 204százalékos növekedést mutat a 12 évvel ezelőtt megjelent első, 2006-os listához képest. Emellett tavaly először mértek növekedést a ranglista összes kategóriájában.

Az infografika felnagyítható kattintással.

infographic_brandz top100
Az infografika felnagyítható kattintással.

A rangsort a WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown tette közzé. David Roth, a téma illetékese, a WPP EMEA ügyvezető igazgatója elmondta:

A márkaérték idén eddig nem látott mértékben növekedett, minden kategóriában. Vagyis mind az új, mind a már megszokott szereplők számára kifizetődőnek bizonyult a merészség és a hosszú távú márkaépítési stratégia. Azok a vállalatok lehetnek a győztesei a mai innovatív, kihívásokkal teli és folyamatosan változó világnak, amelyek intelligencia-vezérelt marketingbe fektetnek, illetve a kreativitás és ötletek erejével vezérlik márkáikat.

Kázmér Judit, a távozó vezető
Távozik Mészáros Lőrinc médiacégétől Kázmér Judit
Búcsúzik a Mészáros Lőrinc volt felcsúti polgármester tulajdonában lévő Mediaworks pr és marketing igazgatója, a Pannon Lapok Társasága (PLT) megyei lapkiadó volt ügyvezetője.

Nagyon jönnek fel a kínai márkák

Ez volt az első olyan év, amikor a nem amerikai márkák gyorsabban növekedtek, mint az amerikaiak. A Top 100-as listán most 14 kínai márka szerepel, míg 2006-ban még csak egy, a China Mobile. A Top 10 kínai márka összértéke az elmúlt 12 évben 47 százalékkal nőtt, ami több mint kétszerese az amerikai márkák növekedésének (+23 százalék). A világ más részei, például India és Indonézia is erős regionális növekedést mutat. A BrandZ Top 100 listán a kínaiak mellett hét ázsiai márka szerepel 14 százalékos növekedéssel és 146 milliárd dolláros összértékkel. A BCA regionális bank (99. hely) lett az első indonéz márka, amely bekerült a Top 100-as listába. Az újonnan listára került Maruti Suzuki pedig azonnal az autós kategória tíz legjobb márkája közé jutott.

A leggyorsabban fejlődő brandek listáját ebben az évben az úttörő kínai márkák dominálják, élen a JD.com-mal (59. hely) mintegy 94 százalékos márkaérték növekedéssel, amellyel olyan új kategóriákba tört be, mint például a pénzügy. Az Alibaba (9. hely) a második lett, 92 százalék-os növekedésével első alkalommal került a Top 10-be, mivel a Singles Day által kiterjesztette globális elérhetőségét. A harmadik leggyorsabban növekvő márka a Moutai lett (34. hely) 89 százalékos bővüléssel.

További fontosabb trendek, melyet a lista összeállítói említettek:

  • A mesterséges intelligencia vezérelte marketing mint az AI és az AR lehetővé teszi a márkák számára, hogy megújuljanak és relevánsak maradjanak a fogyasztók számára.

  • A JD.com és a HP 2016 után újra megjelent a TOP 100-ban. Az újonnan érkezők rangsorát az amerikai telekommunikációs óriás Spectrum vezette, (27.hely) és idén először listázták az Ubert (81.hely), és az Instagramot (91.hely). A tavalyi év leggyorsabban fejlődő márkája, az Adidas a 100. helyre ugrott. Idén először került a BrandZ Top 100-ba indonéz márka, méghozzá a BCV regionális bank (99. hely).

  • A márkák a hatékonyság maximalizálására törekedtek, így felértékelődtek a partnerkapcsolatok. A vezető brandek az ügyfélélményt érintő elvárásai tovább nőttek a teljes szolgáltatási spektrumot, illetve mind az online, mind az offline területet tekintve, ezzel párhuzamosan pedig a stratégiai és hosszú távú partnerségekre került a hangsúly.

  • A kiskereskedelmi szektor erős, 35 százalékos növekedést mutatott, és ezzel a leggyorsabban növekvő kategória lett az elmúlt 12 hónapban.

  • A tech-márkák dominanciájára utal, hogy ezek a márkák a „márkák csatájában” a top 100-as lista több mint felét, 56 százalékát tették ki.

Doreen Wang, a Kantar Millward Brownhoz tartozó BrandZ globális vezetője hozzátette:

A mesterséges intelligencia-alapú marketing szektorban kiemelkedő márkák között olyan fogyasztóközpontú vállalkozások szerepelnek, mint az Amazon és a Tencent. Ezek a márkák arra használják a technológiát, hogy megértsék fogyasztóik igényeit, és olyan szolgáltatásokat hozzanak létre, amelyek nemcsak a folyamatosan változó igényekre reagálnak, hanem több platformon is zökkenőmentes fogyasztói élményt nyújtanak.

Médiapiac
Újra gazdát cserél a Médiapiac
A szaklap tavaly januárban került az Observer Médiafigyelőhöz, de a cég most eladta az újságot az eddigi ügyvezetőnek.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

WASHINGTON, DC - NOVEMBER 29: U.S. President Donald Trump answers questions from the press while departing the White House November 29, 2018 in Washington, DC. Trump answered numerous questions regarding his former attorney Michael Cohen's recent court appearance and testimony before departing. (Photo by Win McNamee/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.