Tech

Csak lesz fizetős része a Facebooknak

Korábban már írtunk róla, hogy a legnagyobb közösségi oldal kacérkodik a fizetős megoldások gondolatával, sőt, elemzők azt is kiszámolták, hogy mennyi lenne a Facebook havi díja, ha Mark Zuckerbergék egyszer úgy döntenének, hogy pénzt (is) kérnek a szolgáltatásukért.

A Facebook fontolgatja, hogy fizetőssé válnak
A cég egyáltalán nem zárkózik el az előfizetési díj bevezetéséről.

Erről ugyan még nincs szó, ugyanakkor a közösségi oldal már tesztel egy olyan funkciót, ami a különböző csoportok adminisztrátorai számára lehetővé tenné, hogy előfizetési díjat szedjenek a tagjaiktól, méghozzá 5 és 30 dollár között – ez átszámolva 1400 és 8000 forintot jelenthet.

A Facebook a saját blogján jelentette be az újdonságot, és a tesztelés első szakaszában olyan csoportok adminisztrátorai élhetnek ezzel a lehetőséggel, akik a nevelés, főzés és takarítás kategóriában tevékenykednek. Emellett megmaradnak az ingyenes csoportok is, viszont ezeken belül lehet majd indítani olyan zárt részeket, ahová csak akkor lehet bekerülni, ha kifizetjük a havidíjat – a Sarah Muller sztárblogger üzemeltette Declutter My Home csoportnak például hamarosan lesz egy olyan szeglete,

ahová 15 dollár fejében lehet majd csatlakozni.

A Facebook a közleménye szerint azért vágott bele ebbe a fejlesztésbe, mert szeretnék, ha azok az adminok, akik sok energiát fektetnek a csoportjuk kezelésébe és a közösség építésébe, végre anyagi hasznot is láthatnának a munkájuk után, illetve a befolyt összeg akár arra is fordítható, hogy a csoportok a korábbinál minőségibb tartalmat nyújthassanak a közönségüknek.

grow_by_facebook
Magazint indított a Facebook
Mármint papír alapút. Úgy ahogy pár éve az Airbnb is tette.

A tesztidőszak alatt a Facebook semmilyen részesedést nem kap a csoportokhoz befolyó pénzből, de nyilván ez később változni fog, illetve a legnagyobb közösségi oldalnak még azt is ki kell találnia, hogy mobilon miképp osztozzon a Google-lal és az Apple-lel, hiszen mindkét cég levon valamennyit azokból az összegekből, amit a felhasználók az iOS-en vagy Androidon futó alkalmazásokon belül költenek el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik