A Discovery televíziós médiavállalat – övék számos tévécsatorna, például idehaza az Eurosport 1 és az Eurosport 2 – a héten bejelentette, hogy megszerezte a 2019 és 2030 közötti 12 éves időszakra a PGA TOUR eseményeinek közvetítési jogait az Egyesült Államokon kívüli területekre, összesen 220 országra.
Ez összesen évi 2 ezer óra tartalom közvetítését jelenti, melynek része a PGA TOUR-hoz tartozó hat esemény, emellett évi közel 150 egyéb verseny, többek között a THE PLAYERS Championship, a FedExCup Playoffs és a Presidents Cup.
A 220 országra és területre vonatkozó lineáris tévés közvetítési jogok mellett a megállapodás egy dedikált PGA TOUR over the top (OTT) digitális videós felület létrehozását is tartalmazza, amelynek megvalósításában a Discoverynek az Eurosport Playerrel szerzett tapasztalatára építenek. A Discovery több mint kétmilliárd dollárt költ az együttműködésre. A befektetés része a PGA TOUR nemzetközi médiajogainak megvásárlása, illetve a globális – Egyesült Államokon kívül elérhető – digitális OTT-platform létrehozása.
A Discovery a PGA TOUR-eseményeket portfóliója fizetős és ingyenesen fogható csatornáin, digitális és online felületein fogja közvetíteni, és együttműködik annak kidolgozásában is, hogyan hasznosíthatóak a PGA TOUR gazdag archívumának jogai minden médiaplatformon.
A mai nap a golfrajongók ünnepe világszerte. A Discovery és a PGA TOUR olyan együttműködést kötött, mint senki más eddig. A hosszú távú partnerség lévén létrejön a golf új globális otthona, ahol évente többek között 2000 óra élő tartalmat kínálunk a sportág legnagyobb pillanataiból, történeteiből és sportolóiról. A pjongcsangi első sikeres olimpiánkat követően a Discovery világszerte erős terjesztési hálózatával és hirdetési infrastruktúrájával, piacismeretével, a sport területén a fogyasztókat közvetlenül elérő platformokkal és márkákkal kapcsolatban szerzett globális tapasztalatával járul hozzá ahhoz, hogy a golfban értékes kínálatot hozzunk létre közösen az Egyesült Államokon kívül minden piacon
– mondta David Zaslav, a Discovery elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán.
A PGA Tour számára a tévés céggel kötött megállapodás azért lehet hasznos, mivel így többen láthatják a golfmérkőzéseket, ezáltal növelhetik rajongóik számát, illetve a szponzoroknak is nagyobb elérést tudnak felmutatni, derült ki Jay Monahan, a PGA Tour vezetőjének szavaiból.
Go digital!
nem érdeklő csatornák is megtalálhatók az előfizetési csomagokban.
Ha viszont a fogyasztók idővel teljesen átszoknának a digitális, internetes szolgáltatásra, csökkenthet a médiaszolgáltató kitettsége a kábeles és műholdas szolgáltatók irányába, illetve a nézők számára is előnyöket hozna ez, hiszen teljesen egyedileg dönthetnék el, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak. Kombinált kábeltévé+internet szolgáltatás helyett elegendő lesz egy egyszerű internetes előfizetést vásárolniuk, és csak az őket érdeklő netes tévés tartalmakért fizetniük, kiiktatva ezzel azt a problémát, hogy jelenleg a kábeltévés rendszereken sokszor a fogyasztókat