Média
Budapest, 2018. január 18. A polgármesteri hivatal munkatársa kihelyezi az április 8-ai országgyűlési választás hirdetményét a Budavári Önkormányzat épületének ajtajára 2018. január 18-án. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Mészáros, Simicska és Matolcsy nemet mond a pártoknak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 01. 26. 15:54

Az Állami Számvevőszék közzétette, mely internetes és nyomtatott médiatermékek fogadnak be hirdetéseket a pártoktól a kampányban. Míg számos nagy médiacég ezt megteszi, Mészáros Lőrinc, Simicska Lajos és Matolcsy Ádám médiumai nem hajlandók közzétenni a pártok fizetett hirdetéseit - derül ki az Állami Számvevőszék honlapjáról, ahol más érdekességek is vannak. Habony Árpádot például valaki megtréfálhatta.
Korábban a témában:

Feltöltötte péntek délutánra az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a weboldalára, hogy mely internetes sajtótermékek és mely nyomtatott lapok kívánnak részt kívánnak az április 8-i országgyűlési választási kampányban, vagyis kik kívánnak fizetett politikai hirdetéseket befogadni. Ehhez az érintett médiatermékek tulajdonosainak az ÁSZ-nál bejelentéssel kellett élniük, valamint árjegyzéküket meg kellett küldeniük a választás időpontjának kitűzését követő 5 munkanapon belül, azaz 2018. január 18-ig a hivatalnak.

Az ÁSZ honlapjára összesen 472 sajtótermék hirdetési árjegyzéke került fel, és különböző bontásban találhatók meg a dokumentumok. A honlapon 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.

Mészáros Lőrinc lemond a politikai hirdetésekért járó bevételekről

A nyomtatott lapokat megjelentető és fizetett hirdetéseket befogadó médiavállalatok listáján szerepel a Central Médiacsoport, a Marquard Média, a Ringier Axel Springer. A Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester érdekeltségében lévő Mediaworks Hungary azonban nem biztosít a pártok fizetett hirdetéseinek helyet. A Magyar Időkben sem lesznek ott a politikai pártok hirdetései.

Habonyt kínos helyzetbe hozta valaki

További érdekesség, hogy Habony Árpád lapja, a Lokál árjegyzéke is elérhető az ÁSZ oldalán, de úgy tudjuk, a kormánypárti újságnál nagyon dühösek emiatt, mivel ők nem akartak befogadni párthirdetéseket. Információink szerint az is felmerült Habony cégénél, hogy valaki a Lokál nevében azért tölthette fel az árjegyzéket, hogy kínos helyzetbe hozza a kormánypárti bulvárújságot. Az ÁSZ pedig nem vette észre az állítólagos turpisságot, igaz, ők a honlapjukon ki is zárják a felelősséget a feltöltött dokumentumok tartalmának hitelességét illetően. Kérdés, hogy mi történik, ha ezek után valaki megkeresi a Lokált kiadó Modern Media Groupot, hogy szeretne hirdetést elhelyezni a lapjában, de a kiadó annak ellenére utasítja el a megjelenést, hogy az árjegyzéke fent van az ÁSZ oldalán.

Frissítés: Korrigált az ÁSZ

Az Állami Számvevőszék jelezte, honlapján a Kisbíró Kft. által megküldött Lokál offline hirdetési árjegyzéke található meg. Az elnevezést a 24.hu cikke nyomán pontosították.

Simicska is nemet mondott

Széles Gábor újságja, a Magyar Hírlap, és Puch László lapja, a Népszava úgy döntött, hogy nem mond le a pártok fizetett hirdetésiről.  Simicska Lajos amúgy nem túlságosan jó üzleti helyzetben lévő lapja, a Magyar Nemzet nem biztosít terepet a pártoknak. (A szintén Simicska-portfólióba tartozó HírTV-ben sem lesznek politikai reklámok, de ott ezt ingyen kellett volna megtenni a hatályos jogi szabályozás alapján.)

Az online felületek közül a Matolcsy Ádám tulajdonában lévő origo.hu honlapot működtető New Wave Media Group is úgy döntött, nem fogadja el a pártok fizetett hirdetéseit. Andy Vajna kormánybiztos tévétársaságának weboldala, a tv2.hu sem ad terepet a pártoknak. (És mint beszámoltunk róla, a TV2 csatornán sem lesznek politikai reklámok).

A hvg.hu, a 444.hu, a 24.hu, az index.hu, az rtl.hu, az atv.hu és a propeller.hu azonban befogad hirdetést.

Mint arról már beszámoltunk, az ATV és az RTL Klub egyébként a tévében is terepet ad a pártok üzeneteinek, pedig a tévéreklámért – szemben az online hirdetéssel – nem fogadhatnak el díjazást, ráadásul a reklámok sugárzásával nézőszámvesztést kockáztatnak. A többi kereskedelmi csatorna esetében egyelőre még nem lehet biztosat tudni: a Sláger TV még gondolkodik, a Story TV későbbre ígér választ, a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Echo TV nem válaszolt. A kereskedelmi tévéken kívül a pártok az M1, a Kossuth Rádió és a Duna TV csatornákon is reklámozhatnak.

Kiemelt kép: A polgármesteri hivatal munkatársa kihelyezi a 2018. április 8-i országgyűlési választás hirdetményét a Budavári Önkormányzat épületének ajtajára.  MTI Fotó: Szigetváry Zsolt 

(A hírben megemlített Central Médiacsoport a 24.hu kiadója.)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Young man with hands clasped together
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.