Közel száz szakmai érdeklődő vett részt a CM Sales Black Friday-re felkészítő workshopján. A jelenlévők kilenc előadó gyakorlati tanácsainak segítségével készülhettek fel az év legnagyobb árbevételt termelő napjára, a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelző „Fekete Péntekre”. Azonnal hasznosítható esettanulmányok, előrelátó checklisták, hirdetési terv stratégiák, tartalommarketing ötletek – számos eszköz és stratégia állt az online kereskedelmet és a marketing szakmát képviselő hallgatóság rendelkezésére.
Hogyan épül fel a tökéletes webáruház? Mik a vásárló megtartásához szükséges elengedhetetlen lépések? Miért a tartalommarketing az első lépcsőfok a vevő eléréséhez? Hogyan érdemes ma hirdetni, és mitől lesz magas a bevételünk? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak választ és a gyakorlatban is könnyen hasznosítható ötleteket a CM Sales nemrég megrendezett workshopján résztvevők.
Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu értékesítési vezetője ügyfelei példái alapján gyűjtötte össze a jól működő online shopok legfontosabb ismérveit, Marosi Balázs pedig a NEO Interactive által hét éve indított Internetes Vásárlás Napja tapasztalatait osztotta meg a vásárlás ünnepére készülő kereskedőkkel. Madar Norbert, a GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. üzletág-vezetője a kutató szempontjából vizsgálta a magyarországi webkereskedelem helyzetét és aktuális trendjeit. A szakértő elárulta, a hazai e-kereskedelem 36%-a az év utolsó három hónapjára koncentrálódik, a szezon kezdete pedig az idén november 24-ére eső Black Friday.
A direkt hirdetésekre immunissá váló vásárló megszólításához hatékony megoldás a tartalommarketing eszközeinek kreatív használata – hívta fel a figyelmet előadásában Marosi Balázs. Erdei Panni, a CM Sales értékesítési projektmenedzsere a Central Médiacsoport portfóliójának gyakorlati példáival támasztotta alá a szerkesztőségi együttműködések pozitív eredményeit. Bukodi – Staller Bernadett esettanulmányon keresztül mutatta be a vásárolt hírlevél-adatbázisok működését, kiemelve a CM Sales saját fejlesztése, a Citromail-kampányok eredményességét a Black Friday-kampányokban.
Szintén esettanulmány segítségével ismertette Tóth Miklós és Házi Edina a Central Médiacsoport automatizált hirdetési rendszerének működését. Az ADSelf projektmenedzsere és a felületen rendszeresen hirdető DRHAZI natúrkozmetikum márka tulajdonosa rámutatott a médiavállalat teljes digitális portfólióján megjelenő bannerkampányok előnyeire: az egyszerű és gyors használatra, a kreatív és a teljes kampány hozzáértés nélküli elkészítésének lehetőségére, és a nagy befektetés nélküli eredményességre. Hegyi Kálmán, a Startlap.hu portálvezetője pedig kifejezetten a Starlapon elhelyezett ajánlatokra kifejlesztett, a támogatott linkek optimális megjelenítését biztosító Linkstarter rendszert ajánlotta a jelenlévők figyelmébe.
(A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft. tulajdonosi struktúrája átfedésben van a beszámolóban megemlített CM Sales hirdetésértékesítő házzal, mely a 24.hu hirdetéseit is értékesíti.)