A Viber közösségi szolgáltatást működtető Rakuten-csoport bejelentette, hogy felvásárolta a Chatter Commerce nevű amerikai startup céget, a Stopchat működtetőjét. A Stopchat egy mobilos vásárlásokat megkönnyítő virtuális billentyűzet, mely megkönnyíti az internetes vásárlásokat, és ahol segítséget lehet kérni például ruhavásárláshoz.
A Viber közölte, a most bejelentett felvásárláshoz jelentősen hozzájárult az Instant Shopping funkció négy hónapos bevezetési időszakának sikere: az idén márciusi debütálás óta az észak-amerikai Viber felhasználók mintegy 30 százaléka már igénybe vette a bővítményt.
A Rakuten egyébként már korábban, a Chatter Commerce alapítása kezdetén befektetett a startupba, azt felismerve, hogy a vásárlás társas cselekvés, ezért érdemes lehetővé tenni, hogy mobilról úgy lehessen vásárolni, hogy ehhez ne kelljen elhagyni a csevegőablakot. Az Instant Shopping alkalmazás már megteremtette a csevegésen belüli vásárlást: a Viber felhasználók ezúttal együtt vásárolhatnak rokonaikkal, ismerőseikkel a virtuális térben, így lehetőségük nyílik arra, hogy közösen keressenek, megosszanak és beszélgessenek kedvenc termékeikről, valamint közvetlen kapcsolatba léphessenek az általuk kedvelt márkákkal.
A San Franciscó-i székhelyű Chatter Commerce hét mérnökből álló szakmai stábja csatlakozik a Rakuten Viberhez. A Rakuten Viber új, e-kereskedelemért felelős globális vezetője a Chatter Commerce vezérigazgatója és társalapítója, Zephrin Lasker lett. A szakember feladatai
közé tartozik a vállalat globális mobilkereskedelmi stratégiájának irányítása, az új piacokon való terjeszkedés előkészítése, valamint olyan technológiák feltárása, amelyek tovább növelik a Viber élményt.
A Chatter Commerce-t azért alapítottuk, hogy a felhasználóknak lehetőségeket biztosítsunk arra, hogy a csevegés mellett vásárlásra és egyéb tevékenységekre is használhassák kedvenc üzenetküldő applikációjukat. A mai üzenetküldő alkalmazások fejlesztői a már meglévő funkciók optimalizálására fókuszálnak, azonban a Rakuten Viber vállalati filozófiája ennél sokkal többet kíván és többre is képes. Legfőbb célunk, hogy intenzíven bővítsük az üzenetküldő alkalmazások szerepét az emberek mindennapi életében.
– mondta Lasker.
Ez a befektetés egy újabb lépés afelé, hogy a Vibert egy több szolgáltatást nyújtó kommunikációs multiplatformmá alakítsunk át. További lehetőségeket és értékeket szeretnénk teremteni több száz millió felhasználónk számára a világ minden tájáról, mindezt úgy, hogy az applikáció használata továbbra is egyszerű és átlátható maradjon. A Chatter Commerce csapata és egyedi fejlesztéseik tökéletesen illeszkednek a vállalati filozófiánkhoz
idézik a vállalat által kiadott közleményben Djamel Agaouát, a Rakuten Viber vezérigazgatóját.