Média

Pont azé lett a Figyelő, aki a legkevesebbet adta érte

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 02. 16. 17:20

Varga Miklós, a korábban felszámolási eljárás alá vont Mediacity Kft. ügyvezető-tulajdonosának nyilatkozata szerint annak ellenére került Schmidt Máriához a hetilap, hogy a Terror Háza főigazgatójaként is ismert üzletasszony, illetve a lapot neki továbbpasszoló Ducsai Ákos ajánlotta a legkevesebbet a lapért.
Korábban a témában:

Sokszor foglalkoztunk az elmúlt időszakban a Figyelő című hetilappal, melynek kiadóját, a Mediacity-t 2015-ben felszámolási eljárás alá vonták egy, a maga nemében bagatellnek mondható méretű kintlevőség miatt, ami a kiadó tulajdonosai között kialakult belháborúnak volt az eredménye. A felszámolási eljárás miatt a cég vezetőségének nem volt ráhatása a cég ügyeire, így arra sem, kihez kerül a tulajdonukban lévő, a legutóbbi auditált adatok szerint 7-8 ezres példányszám körüli üzleti hetilap, mivel arról a felszámolóbiztos állapodott meg a vevőkkel. A HVG eheti száma most interjút közöl Varga Miklóssal, az időközben a felszámolási eljárás alól végül kikerült Mediacity ügyvezető-tulajdonosával.Az interjú legérdekesebb és egyben legfontosabb állítása, hogy Varga szerint Börcsök Sándor felszámolóbiztos a legalacsonyabb árat ajánló vevőnek adta el a Figyelő kiadói jogát.

Börcsök Sándorról a lapban az is kiderül, hogy Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter ismerőse, és a HVG-interjúban Varga azt mondta róla, hogy úgy érzi, “abszolút” politikai hátszéllel végzi munkáját. Igaz, ennek részleteibe nem túlságosan ment bele az ügyvezető, mondván, csak pletykákat tudna mondani, amit nem tudna bizonyítani, és ha ez megjelenne a lapban, akkor bizonyára per lenne belőle. Egyúttal elismerte, hogy Börcsök

korrekten és jól végezte munkáját, hiszen életben maradtunk.

Varga az interjúban az eladás folyamatáról azt mondta, hogy már 2015-ben többen is érdeklődtek különböző körök a lap iránt (azok, akik manapság lapokat vesznek), aminek köszönhetően sikerült magasabbra felsrófolni az árat. Szerinte azonban pont ezért sem igaz Schmidt Mária állítása, hogy ő mentette meg a hetilapot, hiszen tudomása szerint voltak más vevőjelöltek is (ezekről mi is írtunk korábban), sőt volt, aki letétbe helyezte a megajánlott vételárat az ajánlat komolyságának kifejezése érdekében. Ráadásul mindenki többet ajánlott az eladást intéző felszámolónak, mint az a Ducsai Ákos, akinek a közvetítésével Schmidt Mária cége aztán “két másodperc alatt” megvette a Figyelőt.

Varga elmondása alapján neki mint a kft. tulajdonosának és vezetőjének nem volt, nem is lehetett különösebben ráhatása, hogy kihez kerül az újság, mivel az akkor még folyamatban lévő felszámolás alatt nem gyakorolhatta ügyvezetői jogait. Az ügyvezető-tulajdonos szerint egyébként jól látszott, hogy valójában politikai célokból vásárolják fel a lapjukat. Azon a véleményen van, hogy aki ma belép a politikai sajtó piacára, nem okvetlenül piaci alapon, nyereségért teszi, hanem mert valamiféle hatalmi lehetőséget lát mögötte.

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.