Média

Lezárult a Figyelő veszteséges kiadójának felszámolása

Figyelő
Figyelő
A több mint egy éven át tartó hajcihő lezárult, a kiadó folytathatja tevékenységét. Hamarosan következhet a hetilap tulajdonosváltása.

Értesüléseink szerint a napokban véget ért a Figyelő című hetilapot is kiadó Mediacity Kft. felszámolási eljárása.Az adós elleni felszámolási eljárás a hitelezőkkel kötött egyezséggel ért véget, így a Mediacity változatlanul folytathatja tevékenységét, a céget nem számolják fel.

A bíróság erről egy november 29-én kelt és november 30-án jogerőre emelkedett végzéssel döntött, a végzés szövegét már közzé is tette a bíróság.

A felszámolás eljárás tavaly november 4-én indult meg a kiadóval szemben, mely nem fizetett ki egy szállítói számlát egy elszámolási és tulajdonosi vita következtében.

A Mediacity egyébként a Figyelőn kívül is jelentős médiaportfólióval rendelkezik. Ők adják ki az IPM-et, a Családi Lapot, a CHIP Magazin magyar változatát, a Norbi Update Magazint, a Digitális Fotót, a Motorrevüt, a Műszaki Magazint és több más sajtóterméket.

A Figyelő legújabb lapszámának borítója
A Figyelő egyik idei lapszáma

Az elmúlt évben, a felszámolási eljárással összefüggésben számtalan cikk jelent meg arról a sajtóban, hogy végül ki fogja megvásárolni a Figyelőt. A Figyelőnél dolgozó forrásaink szerint a felszámolási eljárás lezárultát követően hamarosan felszállhat a fehér füst, ki vásárolja meg a hetilapot, hiszen így már nincs jogi akadálya az eladásnak, a tulajdonos pedig minden bizonnyal megválik majd a laptól. (A tulajdonost az elmúlt évben hiába kerestük interjúért.)

Forrásaink leginkább Ducsai Ákos pályázatíró cégét, illetve Schmidt Máriát, a Terror Háza milliárdos igazgatóját tartják esélyesnek befutónak a Figyelő lehetséges új tulajdonosaként. (Schmidt Mária egyébként pont a napokban hozott létre egy új, lapkiadással foglalkozó céget.) Többek között egyébként Száraz István, az Origo Médiát felvásárló New Wave Media vezetője is érdeklődött a lap iránt, amiről a sajtóban nyilatkozott is.

Kis példányszám, nagy közéleti hatás

A Figyelő hetilap példányszámát jelenleg nem mérik (a felszámolóbiztos valószínűleg nem akart erre költeni), de a korábbi MATESZ-mérések során 7-8 ezer körül mozgott. Bár ez nem tekinthető túl magas példányszámnak, a lap az utóbbi időben számtalan tényfeltáró cikkel és jelentős interjúval tudta tematizálni a hazai közéletet.

A Mediacity Kft. egyébként 2015-ben 634,5 millió forint nettó árbevételt ért el, ennek ellenére 183 millió forint veszteséggel zártak adózás után.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik