Média

Megint változott a Magyar Nemzet

a Magyar Nemzet a megújulás után
a Magyar Nemzet a megújulás után
Az idén májusi átalakítást ma újabb követte Simicska országos közéleti napilapjánál. Az új külső mellett összevonták a Nemzet szerkesztőségét az mno.hu stábjával.

Mától új külsővel jelenik meg a Magyar Nemzet.  Ilyen megújulásra legutóbb májusban került sor Simicska Lajos napilapjánál: akkor álltak át fekete-fehérről színes nyomásra, illetve változtatták meg szlogenjüket is és lett a “Mindig ellenzékben”.

A mostani megújulás egyrészt tipográfiai változással jár, másrészt mostanra valósult meg, amit korábban már előre jeleztünk, hogy hamarosan összevonják a nyomtatott napilap és az online szerkesztőséget, ami egyébként létszámleépítésekkel is járt. Simicskáék tehát gazdaságilag is hatékonyabbá teszik a működést, ami magyarázatuk szerint

lehetővé teszi a tartalmi bővülést és a nagyobb változatosságot a lap online és nyomtatott felületein egyaránt.

(Az óvatosabb gazdálkodás egyébként már csak azért is indokoltnak tűnik, mert idén nyáron Simicska már bezárni kényszerült az egyik napilapját, a Metropolt, miután az állami hirdetéseket és ezáltal nyereséges státuszát elvesztette és a helyét a Habony Árpád-féle Modern Media Group terméke, a Lokál vette át.)

Emellett most azt is bejelentették, hogy új szerkesztőségi tartalomkeze­lő rendszerre tértek át, illetve megújítják belső információs hálózatukat is.

A Magyar Nemzet nemrégiben a sportrovatát is átalakította: szinte az összes sportos kollégát elbocsátották a napilaptól. A sportoldalakat az online-os kollégák töltik az új struktúrában.

A mostani megújulás kapcsán egyébként hangsúlyozzák, hogy

a szerkesztőség tudatában van annak is, milyen felelősséggel jár az, hogy az utóbbi hónapok belpolitikai fejleményei után immár a Magyar Nemzet maradt az egyetlen független, magyar tulajdonban lévő országos napilap Magyarországon. Erőnket megsokszorozza az a figyelem és várakozás, amellyel ebben a helyzetben régi és új olvasóink a Magyar Nemzet felé fordulnak: lapunk így nem csupán a polgári értékrend, hanem az ezt veszélyeztető erőkkel szemben a szellemi ellenállás lapja is. Megerősítése, szakmai színvonalának folyamatos emelése kikerülhetetlen feladat.

A Magyar Nemzet az elmúlt időszak nagy sajtópiaci vesztesei közé tartozik. Példányszáma ugyanis jelentősen csökkent. A MATESZ  (Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség) szerint már 20 ezer alatt van, pedig nemrég még 33 ezer körül volt.  (A csökkenéshez az is hozzájárult, hogy különböző minisztériumokban és állami háttérintézményekben, illetve például az Országgyűlésben elkezdték lemondani a lapot, miután Simicska Lajos a “g”-betűs jelzővel illette egykori barátját, Orbán Viktort, akivel kapcsolatban már azt sem tartotta lehetetlennek, hogy katona korában jelentett. Emellett például a Magyar Nemzetet az Aldi áruházaiból is kiszorították, helyette a kormánypárti Magyar Időket kezdte el árulni a diszkontlánc.)

A Nemzet Lapkiadó Kft. anyagilag sem áll már olyan jól, mint mielőtt Simicska kiesett a miniszterelnök barátai közül.

A Magyar Nemzetet kiadó Nemzet Lap- és Könyvkiadó élén az év első felében személyi is változás történt, a céget Simicska Lajos 24 éves fia, Simicska Ádám Lajos vette át ügyvezetőként. Már a májusi megújulást is neki kellett menedzselnie, hasonlóan a mostanihoz.

(Kiemelt kép: a Magyar Nemzet a 2016 októberi megújulás után)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik