A Kempinski Hotelben tartott rendkívüli sajtótájékoztatón jelentették be pár perccel ezelőtt, hogy megvásárolta a Sláger Rádió Zrt. a Class FM-et működtető Advenio Zrt. 100 százalékos tulajdonrészét. A tranzakcióra vonatkozó szerződés aláírására még május 17-én került sor, és ma reggel be is jelentették a Médiatanácsnak az ügyletet.
Az új tulajdonos képviselője, John Michael McNutt, a Sláger Rádió Zrt. vezérigazgatója és többségi tulajdonosa azt mondta, nem tervez változtatást a Class FM menedzsmentjében és a csapatban, amelynek legjelentősebb része az egykori, 2009-ben elnémult Sláger Rádióból érkezett, de sokan vannak közöttük az ugyancsak akkoriban megszűnt Danubius Rádiótól is.
A Class FM-et működtető Advenio Zrt. új tulajdonosa szerint erős és összetartó, professzionális csapat dolgozik a cégnél, amelynek tagjaira ezután is számítanak. Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója – aki egyébként korábban a Danubius Rádiónál és a Sláger Rádiónál is dolgozott különböző vezetői pozíciókban – azt is mondta, továbbra is számítanak például Sebestyén Balázsékra a reggeli műsorban, a Morning Show-ban.
A 24.hu azt firtató kérdésére, hogy a Juventus Rádiót annak új tulajdonosa, a Radu Morar vezette Tematic Media Group nemrégiben Sláger FM-re keresztelte át, és ez a névegyezés nem okoz-e problémát a Sláger Rádió Zrt. szempontjából, a Class FM (Advenio Zrt.) új tulajdonosának képviselője azt mondta, hogy az egykori Juventus Rádió vételkörzete jóval kisebb mint a Class FM-é, egyébként pedig a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatban egyeztetésekre kell majd sort keríteni.
Az új tulajdonosnál érdeklődtünk arról is, hogy nem tartanak-e attól, hogy a most megvásárolt cég értéktelenné válik, ha a Class FM-nek novemberben lejár a hét éve létrejött frekvenciaszerződése és a rádió emiatt végül elnémul, azt mondta, hogy egyelőre korai lenne ilyesmiről beszélni, de nem ismeretlen számukra a frekvenciával kapcsolatos kérdés – annak tudatában vették meg a céget. Michael McNut reményét fejezte ki, hogy a Class FM további 5 évig használhatja majd a frekvenciáját és a koncessziós szerződésüket a Médiatanács végül meghosszabbítja majd.
Az új tulajdonos képviselője azt is mondta, hogy nem folytattak tárgyalásokat a miniszterelnökkel, a kormánypártokkal és az ellenzékkel sem a felvásárlásról. Ezt ugyanis a médiatörvény nem teszi szükségessé – tette hozzá McNut.
Michael McNut arra, hogy tervezik-e esetleg, hogy a megszerzett rádiót a későbbiekben egy másik tulajdonosnak adják tovább, azt felelte, hogy az amerikai Emmisnek fel fog ajánlani néhány százaléknyi tulajdonrészt a saját tulajdonának rovására, de egyebekben nagyon fontos számára a lojalitás, a hűség, vagyis nem gondolkodnak továbbadásban.
A 24.hu arról is érdeklődött, hogy Simicska Lajos és Nyerges Zsolt esetleg a Lánchíd Rádióból és a Music FM-ből is kiszáll-e, illetve ezeket az adókat a mostani tranzakció érinti-e. Azt mondták erre, hogy ezek teljesen más típusú rádiók, és ezek nem képezik tárgyát a mostani bejelentésnek.
Turi Árpád és Michael McNut a sajtótájékoztatón emlékeztetett: a Sláger Rádió Zrt. működtette 1998 és 2009 között az ország legnagyobb és legsikeresebb rádióját üzemeltette, a Sláger Rádiónak fénykorában 2,2 millió hallgatója volt. A Class FM-et 2,8 millióan hallgatják országszerte – állította Turi. (A hivatalos hallgatottsági adatokról itt írtunk korábban.)
A Class FM továbbra is alapvetően zenét sugároz majd, nem kerül sor profilváltásra – hangzott el többször is a luxusszállodában. A Class FM legnagyobb konkurensének a Petőfi Rádiót említették, de versenytársuknak tekintik a Music FM-et és Andy Vajna kormánybiztos most induló Rádió 1 csatornáját is.
A mostani tranzakció legnagyobb pikantériája egyébként az, hogy a Class FM-et működtető Advenio céget épp az a Sláger Rádió Zrt. vásárolja fel, amely 2009-ben azért maradt országos frekvencia nélkül, mert Simicska-Nyerges érdekeltsége, valamint az időközben már megszűnt Neo FM-et működtető vállalkozások kerültek ki győztesen az akkori frekvenciaháborúból.