Az Aldi szupermarketlánc közösségi médiás oldalán egy olvasó jelezte, hogy egy ideje nem jut hozzá a Magyar Nemzethez a boltban, a cég pedig erre meglepőt válaszolt: nem azt írták ugyanis, hogy az újság éppen elfogyott vagy valamilyen terjesztési gond adódott, hanem hogy
“az Ön által említett terméket sajnos a megváltozott piaci igények miatt töröltük kínálatunkból”
– szúrta ki az Aldi Facebook-oldalán az mmonline.hu.
Tehát ezentúl Simicska Lajos újságjának olvasói ne az Aldiban keressék a Magyar Nemzetet, vagy vegyék meg inkább a Magyar Időket, ugyanis a nyíltan kormánypárti lap szorította ki a korábban még a miniszterelnökkel baráti viszonyban lévő, közbeszerzéseket egymás után nyerő, ám egy ideje feketelistára került üzletember lapját.
A portál szerint egyébként pár hete még lehetett kapni a cégnél a Magyar Nemzetet, sőt, még az újság helyét jelölő címkét sem cserélték le, így – ahogy az mmonline oldalán lévő fotón is látszik-, jelenleg a „Magyar Nemzet”-hez kerül a Magyar Idők.
Az Aldi amúgy azt azért hozzátette a panaszos facebookozónak, hogy az észrevételét továbbították az illetékes kollégának, hogy a jövőbeni tervezés során lehetőségeikhez mérten, megpróbálják figyelembe venni a kérést. Ez a válasz azonban érthetetlen, hiszen a Nemzetet – ahogy arról a 24.hu részletes cikkben is beszámolt – a legutóbbi adatok szerint 22 ezer példányban értékesítették a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legutóbbi adatai alapján, vagyis feltehetőleg nem egy ember olvasná a lapot az áruház vásárlói közül.
Ráadásul a lap helyére került Magyar Idők példányszámáról hivatalosan semmit sem tudni, mert arra nem kötöttek szerződést a MATESZ-szel. Piaci találgatások persze vannak ezzel kapcsolatban, napi 8-9 ezerre becsülik a kormánnyal szimpatizáló újság értékesített példányszámát.
A Magyar Nemzetre rájár a rúd azóta, hogy tulajdonosa, Simicska Lajos összerúgta a port korábbi barátjával, Orbán Viktor miniszterelnökkel. A lapot nemrégiben az Országgyűlésből is elkezdték kiszorítani, pedig évente 15 millió forintot költenek a legkülönfélébb újságokra. A Nemzet példányszáma egyébként hosszabb ideje zuhanó trendben van, bár ezzel közel sincs egyedül a hazai lappiacon.
Simicska más médiaérdekeltségei ellen is offenzíva indult, a kültéri (out of home) hirdetőoszlopait például a Fővárosi Közgyűlés egy hosszú távú szerződés ellenére kezdte el elszállítani, és egymás után indulnak a médiahatósági eljárások a piacvezető rádió, a Class FM ellen, amelynek emiatt már a frekvenciahosszabbítása is veszélyben van.