A Foursquare által bejelentett új termék, az Attribution Powered by Foursquare segíthet az üzlettulajdonosoknak, hogy megmérjék a kampányaik hatékonyságát.
A népszerű helyfüggő, felhasználókat célzó szolgáltatásairól (Swarm, Foursquare) ismert internetes cég ezzel is erősíteni próbál a hirdetések terén, pont úgy, ahogy korábban például egy új targetálási megoldást vezetett be tavaly, illetve kinevezte Jeff Gluecket vezetőnek a vállalati megoldások felfuttatása érdekében. A minap bejelentett újdonság, az Attribution Powered by Foursquare esetében az internetes cég azokkal a vállalkozásokkal is megoszt néhány hasznos felhasználói statisztikát, amelyek még nem futtattak reklámkampányokat a Foursquare-en vagy a Swarm applikációban. A megosztott adatok középpontjában természetesen a felhasználók összesített helyadatai találhatók meg, hiszen a Foursquare/Swarm erőssége a Facebookkal és a Twitterrel szemben, hogy a felhasználók gyakran, sőt szinte folyamatosan bejelentkeznek, becheckolnak különböző helyekre. Bejelentkeznek a gyorsétterembe, a szállodába, az uszodába, a fitneszközpontba, a borbárba, az iskolába, illetve tulajdonképpen mindenhová, sokszor még a temetőbe is, ha épp ott van dolguk.
Steven Rosenblatt elnök azt mondta, hogy a cég 1,3 millió olyan felhasználóról készített egy mintát, amelyek folyamatosan megosztják a koordinátáikat a Foursquare-rel. Ezután az illetékesek láthatnak egy panelt, hogy azok, akik láttak egy hirdetést, hogyan viselkedtek, és összehasonlíthatják azokkal, akik nem látták az adott hirdetést. Mindez lehetővé teszi, hogy megvizsgálják, hogy egy hirdetés hatására hányan tértek be egy üzletbe, milyen volt az adott kampány eredményessége.
Készült egy látványos videó is az adatelemzésről:
Az alkalmazás tesztelésekor például ki tudták mutatni, hogy a Super Bowl idején 12 százalékkal nőtt a Red Lobster üzletbe betérők száma Beyoncé-nek köszönhetően. Mindez úgy is látszott, hogy a cég egyébként nem is volt hirdető a helyfüggő mobilszolgáltatásban.
Rosenblatt azt is megjegyezte, hogy az efféle statisztikákat a Foursquare napi szinten is a vállalkozások rendelkezésére tudja bocsátani, tehát nem kell ezekre az adatokra heteken át várniuk, ráadásul a Foursquare-nek több évnyi helyadat áll rendelkezésére, így nagyon sok adatuk van a felhasználókról. Szóba került az adatvédelem, illetve a személyiségi jogok kérdése is, amellyel kapcsolatban Rosenblatt azt hangsúlyozta a Techcrunchnak, hogy a felhasználók hozzájárultak az adataik megosztásához, amelyeket csak összesítve és anonimizálva használnak fel, tehát semmiképpen sem sérül az érintettek magánszférája.
Az Attribution Powered by Foursquare egyelőre csak az Egyesült Államokban működik, de a Foursquare legalább 10 további piacon is szeretne megjelenni vele, valamint bevetnék a televíziós reklámok hatékonyságának mérésére is – nyilatkozták a cég illetékesei az Ad Age-nek.