Média

10 új fogyasztói trend a jövőből

fogyasztói trend
fogyasztói trend
A fogyasztói trendekről szóló éves jelentés ötödik kiadásában az Ericsson ConsumerLab a 2016-os év, és az azt követő időszak 10 legújabb fogyasztói trendjéről számol be.

Az idei jelentés szerint a fogyasztók úgy vélik, a mesterséges intelligencia (MI) rövidesen lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjünk a tárgyakkal okostelefon-képernyő nélkül. Sőt, az okostelefon-felhasználók 50%-a szerint az okostelefon öt éven belül már a múlté lesz.

A jelentés arra is rámutat, hogy a hálózatba kapcsolt technológiák átvétele és terjedése minden korábbinál nagyobb sebességgel történik, és a tömegpiaci felhasználásra sokkal gyorsabban kerül sor. Ennek következtében jelentősen lecsökken azon időszak hossza, amikor a korai alkalmazók (early adopters) másokra gyakorolt hatása erős.

„Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására” – mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási igazgatója.

A következő időszak 10 legfontosabb trendje
A következő időszak 10 legfontosabb trendje

2016 és az azt követő időszak legújabb fogyasztói trendjei:

  1. A hálózatba kapcsoltság átírja életvitelünket. Az emberek 80%-a már tapasztalja a jelenséget, hogy a felhasználók számának növekedésével az online szolgáltatások kínálta előnyök egyre nagyobbak. Világszinten már a fogyasztók egyharmada részt vesz valamilyen formában a megosztáson alapuló gazdaságban (sharing economy).
  2. A streaming a fiatalok körében már életforma. A tizenévesek minden más korcsoportnál több YouTube videó tartalmat néznek. A 16-19 éves korosztály 46%-a naponta legalább egy órát tölt a YouTube-on.
  3. Az MI kiszorítja a képernyőt. A mesterséges intelligencia (MI) lehetővé teszi a közvetlen interakciót a tárgyakkal, és ehhez nem lesz szükség az okostelefon képernyőjére. Az okostelefon-felhasználók 50%-a úgy gondolja, hogy öt éven belül az okostelefon már a múlté lesz.
  4. A virtuális valósággá válik. A fogyasztók virtuális technológiát szeretnének a mindennapi tevékenységekhez, például sporthoz és videó-telefonáláshoz. 44%-uk akár az ételt is 3D nyomtatóval állítaná elő.
  5. Érzékelős otthonok. Az okostelefon-felhasználók 55%-a szerint az építkezéshez használt téglákba öt éven belül szenzorok kerülhetnek, amelyek figyelik a penészedést, szivárgást és elektromos meghibásodásokat. Az intelligens házak fogalmát alapjaiban kell felülvizsgálni.
  6. Ingázás, hatékonyan. Az ingázók szeretnék idejüket hatékonyan kihasználni, és nem csak passzívan eljutni A–ból B-be. 86%-uk szívesen használna személyre szabható ingázási megoldásokat.
  7. Sürgősségi chat. A közösségi hálózatok válhatnak a sürgősségi szolgáltatók riasztásának elsődleges csatornájává. A fogyasztók 60%-át érdekelné egy katasztrófa-információs alkalmazás.
  8. Szenzorok a testben. Testünkben szenzorok figyelhetik az életfunkciók megfelelő működését, komoly áttörést hozva a korai diagnosztikában. A fogyasztók 80%-a szeretné a technológia révén érzékszerveit és kognitív képességeit – látását, hallását, memóriáját – is „felturbózni”.
  9. Hackerek mindenhol. A legtöbb okostelefon-felhasználó szerint a hackerek és a vírusok továbbra is komoly problémát jelentenek. Pozitív mellékhatásként azonban egyötödük jobban bízik azokban a társaságokban, amelyek már estek hackertámadás áldozatául, de sikeresen megbirkóztak a problémával.
  10. Önjelölt újságírók. A fogyasztók minden korábbinál több információt osztanak meg egymással, és úgy gondolják, ez növeli társadalmi befolyásukat. Több mint egyharmaduk úgy gondolja, hogy korrupt társaságokkal szemben hatékonyabb megoldás az online leleplezés, mint a rendőrségi feljelentés.

A „10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban” című kiadvány az Ericsson ConsumerLab globális kutatási programjának részeként, a fogyasztói vélemények széles köre alapján készül. A legszélesebb trend 24 ország 1,1 milliárd lakosának, míg a legszűkebb trend 10 nagyváros 46 millió városi okostelefon-felhasználójának reprezentatív mintáján alapul. A „10 legújabb fogyasztói trend 2016-ban” című kiadvány teljes terjedelmében angol nyelven érhető el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik