A magyar startup a német és angol nyelvterület és a szomszédos országok piacaira tervez belépni, illetve egyedi fejlesztésekkel globális szereplővé válna a kézműves lakberendezési tárgyak és dizájn területén.
A Képáruház.hu nevű magyar startupot 2015-ben alapították, a cég teljesen testre szabható faliképek tervezésével, gyártásával és online kereskedelmével foglalkozik. A vállalkozás, amelynek sikerét jelzi, hogy elnyerte az Ország Boltja címet, komplex szolgáltatást nyújt: a termékek elkészítésétől, a logisztikán át a vevőszolgálatig, ami teljesen egyedülállóvá teszi nemzetközi viszonylatban is.
„Minden otthon egyedi és személyes. A Képáruház alapötlete is ebből indult ki, hiszen vásárlóinknak olyan faldekoráció tervező szolgáltatást nyújtunk, melynek segítségével a falikép minden paraméterét a saját nappalijuk (konyhájuk, hálószobájuk, irodájuk stb.) stílusának, színeinek, beosztásának megfelelően szabhatják testre – foglalta össze a startup szolgáltatását Kovács Károly Zsolt alapító.
„Startup gyárban” született
A Képáruház.hu a Drukka startup stúdió portfóliójához tartozik. A Drukka Magyarországon elsőként alkalmazza az Egyesült Államokban és Nyugat Európában már egyre népszerűbb „startup gyár” modellt, amelynek lényege, hogy az innovatív ötletek megvalósításához nem csupán a kezdeti tőkét biztosítják, de komoly szakmai hátteret is. A stúdióban egyszerre több ötlet is fut, a szakértő segítséget pedig egy állandó, profi fejlesztőkből, üzletfejlesztőkből, mentorokból és marketingesekből álló csapat biztosítja.
„Egy startup elindítása egy kicsit olyan, mint a gyereknevelés. A kezdetekben van szükség a legtöbb odafigyelésre. Amíg egy gyerek eljut az érettségig, biztosítani kell számára a nyugodt környezetet, ételt, italt, tiszta ruhát. Ahhoz azonban, hogy valódi karriert csináljon, előbb-utóbb ki kell repülnie, továbbtanulnia, önállósodnia” – mondta Bohner Tamás, a Drukka Kft. ügyvezetője.
A startupok számára az „egyetemi” szintet az olyan akcelerátor cégek jelentik, mint az iCatapult, amely tőkével és tudással segíti a hazai vállalkozásokat a nemzetközi piacra.
„Az iCatapult már számos informatikai és technológiai startupnak segített eljutni a globális piacra. A Képáruhaz.hu-ban is látjuk ezt a lehetőséget, a vállalkozás akár az etsy.com konkurenciájává is válhat” – mondta Berta Zsolt, az iCatapult Technológiai és Üzletfejlesztési Zrt. vezérigazgatója.
A 132 millió forint értékű tőkejuttatás 2016 januárjától kezdődően 3-4 ütemben folyamatosan valósul majd meg, és várhatóan 2016 végén zárul.
Az iCatapult Zrt. 2012-ben alakult, többségi tulajdonosa a Primus III. Kockázati Tőkealap. 2013 óta az Akkreditált Inkubátor cím birtokosa, 2014-ben pedig megnyerte a Central European Startup Awards – Best Service Provider of the Year díjat.