Ahogy mi is megírtuk, a francia kritikusok enyhén szólva nem rajongtak Ridley Scott Napóleonjáért. Volt lap, amelyik franciallenesnek és britpártinak nevezte a filmet, a Le Figaro pedig egyszerűen birodalmi Barbie-nak és Kennek látta Napóleon és Jozefina alakját. Ridley Scott a maga összetéveszthetetlen stílusában már reagált is a vádakra, de az igazán csattanós választ az első box office adatok adták meg részéről: kiderült ugyanis, hogy a franciák a lehúzós kritikák ellenére is tömegesen kíváncsiak a filmre.
A szerdai nyitónapon több mint 120 ezer jegyet adtak el a filmre (ebben benne van 8000 premier előtti vetítésre megváltott jegy), ami 868 ezer eurós bevételre volt elég. Ez ugyan elmarad az idei év két nagy hollywoodi blockbusterének startjától, a Barbie-tól (360 ezer jegy) és az Oppenheimertől (150 ezer jegy), de messze felülmúlja Scott két előző filmjének eredményét: A Gucci-házra mindössze 34 ezren, Az utolsó párbajra pedig 22 ezren váltottak jegyet franciaországban. Rekordját persze mai napig a 2000-ben bemutatott Gladiátor tartja, amely 195 ezer jeggyel rajtolt.
Mi amúgy nem voltunk a Napóleonnal olyan szigorúak, mint a francia kritikusok, itt olvashatják kritikánkat a filmről: