2016-ban néhány fiatal úgy döntött, számítógépes játékban teszi bejárhatóvá a harmincas-negyvenes évek fordulójának Budapestjét, visszaidézve a város azon időszakát, mikor még sem a második világháború eseményei, sem az 1956-os forradalom, sem a szocializmus időszakának sokszor drasztikus be- és átépítései nem hagytak rajta nyomot.
A munkák – aminek állásáról legutóbb januárban számoltunk be – eredményeként a csoport egy korabeli zenéket és rádióadásokat játszó, az utcai plakátokat és neonfeliratokat is visszaidéző belvárost tesz majd végigsétálhatóvá, vagy épp autózhatóvá, a fejlesztés azonban lassan halad, hiszen mindenki önkéntesként, szabadidejében vesz részt benne.
Ez persze távolról sem jelenti azt, hogy semmit sem haladnának – kitűnően bizonyítja ezt a hivatalos Facebook-oldalukon vasárnap késő délután megjelent poszt is, ami arról ad hírt, hogy 2022 végén a tervek szerint már játszható lesz az első küldetés, amiben a játékosok a Blaha Lujza téri Corvin Áruház rég eltűnt, rövidesen részben visszatérő belső tereiben végezhetik majd el a kitűzött feladatot.
Az országban elsőként mozgólépcsővel rendelkező épület történetét öt évvel ezelőtt számtalan archív fotóval megtámogatott, hosszú cikkben mutattuk be, az év elején pedig a valójában két épületből álló tömb belső tereit is bejártuk, hogy megtudjuk, milyen részek nyerik majd vissza az eredeti arcukat, és mik azok, amiket biztosan nem látunk majd viszont.
A fenti képeken látható fényes belső udvarral kapcsolatban az év elején még felemás tervek voltak, hiszen a gipszdíszek, illetve a bronzcsillárok visszahelyezését a befektetők elvetették, az első emeleti álmennyezet kibontása után azonban