Az olasz filmrendező, akit a cannes-i filmfesztivál szerdai nyitónapján tüntettek ki a tiszteletbeli Arany Pálma-díjjal, elárulta, hogy rajongója az Avatarnak, és megigézte a 3D-s technológia. “Azon kezdtem morfondírozni, hogy a 3D-t miért csak a horror vagy a science fiction műfajra tartják megfelelőnek? Arra gondoltam, ugye milyen nagyszerű lenne Fellini 8 és fél című filmje három dimenzióban?” – mondta az Utolsó tangó Párizsban és Az utolsó császár rendezője, hozzátéve, hogy egészségügyi problémái dacára alkotókedvét is felébresztette az új technikában rejlő lehetőség.
“Az elmúlt öt-hat évben biztos voltam benne, hogy nem csinálok már több filmet” – jegyezte meg a 71 esztendős művész. “Aztán rájöttem, hogy kerekes székből is el tudom képzelni a filmjeimet.” Az Io e te mindössze kétszereplős film lesz, ami egyetlen helyszínen, egy pincében játszódik – mesélte a rendező.
A filmművészet nagyjai közül ketten is felhasználták már új munkáikban a háromdimenziós technikát: Wim Wenders Pina című táncfilmjéhez, Werner Herzog pedig The Cave of Forgotten Dreams (Az elfelejtett álmok barlangja) című dokumentumfilmjéhez. Bertolucci erre utalva a szerdai sajtóértekezleten úgy értékelte: szembeötlő, hogy három azonos gondolatvilágú iskolából érkezett európai rendező érdeklődését is felkeltette és meg is ragadta a 3D-s technika.
Bertolucci eddigi pályája során négy filmjével jelentkezett a cannes-i filmfesztiválon, de egy műve sem nyerte el az Arany Pálmát. Mint mondta: nagyon örül, hogy most megkapta ezt a “konszolidációs díjat” a fesztiváltól.