Így fordulhatott elő, hogy állami és jótékonysági szervek, sőt, még a BBC hirdetései is lementek egy-egy fenyegető üzenet előtt. A Youtube hirdetési modellje szerint a videómegosztót üzemeltető cég az egyes videókhoz kapcsolódó hirdetések bevételein megosztozik a felvételek készítőivel. Így gyakorlatilag a terroristákhoz került az adófizetők és adományozók pénze.
Az Iraki és Levantei Iszlám Állam nevű terrorszervezet, ami nagyívű terjeszkedési tervekkel rendelkező iszlám kalifátust kiáltott ki nemrég, a legfontosabb eszköznek tartja a videóüzenetek közzétételét. Ezeken keresztül próbálják radikalizálni a fiatal muzulmánokat. Európából is sokan csatlakoznak a szíriai harcokhoz, a jelenségre a kormányok is felfigyeltek.
Abu Bakr Al Baghdadi, az Iraki és Levantei Iszlám Állam vezetője is videóüzenetben mutatkozott be.
A brit szervezetek felülvizsgálják internetes hirdetéseiket. „A Youtube automatikusan helyez el hirdetéseket, ez számunkra elfogadhatatlan helyzetet eredményezett. Ezért most felfüggesztettük hirdetéseinket és azon dolgozunk, hogy ilyen helyzet ne fordulhasson elő” – mondta az Oxfam nevű szervezet képviselője a BBC-nek. A brit közmédia is felülvizsgálja hirdetési stratégiáját.
A Youtube illetékese elmondta, hogy a rendszerükben a felhasználók feladata, hogy jelezzék a kifogásolt tartalmakat, a visszajelzések után azokat eltávolítják vagy figyelmeztetéssel látják el. Egy másik videómegosztó, a DailyMotion megköszönte a BBC-nek, hogy felhívták a figyelmet a problémára.