A francia AFP hírügynökségnek a vizsgálat eredményét ismerő forrás úgy nyilatkozott: a pilóták nem jutottak hozzá a szükséges információkhoz, mert a repülő sebességét mérő Pitot-szondák meghibásodtak. Emellett a személyzet sem megfelelően reagált.
A repülőgépen utazó mind a 228 ember szörnyethalt – köztük négy magyar –, amikor az Air France Rióból Párizsba tartó Airbus A330-as repülőgépe az Atlanti-óceánba zuhant. Ez volt a francia légiközlekedés történetének legtöbb halálos áldozatot követelő katasztrófája.
Az igazságügyi szakértők által összeállított 356 oldalas jelentés mintegy 20 következtetést tartalmaz. Többek közt megállapítja, hogy a repülőgép sebességét mérő Pitot-szondák eljegesedtek, ezért a pilóták ellentmondásos adatokkal rendelkeztek arról, hogy milyen gyorsan is repülnek.
A szakértők azt is megállapítják, hogy nem volt megfelelő vészhelyzeti eljárás erre az esetre, a pilóták helyzetét pedig tovább nehezítették a kedvezőtlen repülési körülmények, például az, hogy sötétben turbulenciába kerültek, és az óceán fölött éjszaka semmilyen vizuális tájékozódási pont nem állt rendelkezésükre.
A jelentés rámutat, hogy a gép kapitánya nem látta el megfelelően parancsnoki feladatait, sőt „akadályozta a másodpilótát abban, hogy megfelelően döntsön”.
Az igazságügyi jelentés tartalma egy nappal azelőtt szivárgott ki, hogy a francia légiközlekedés-biztonsági hatóság (BEA) nyilvánosságra hozza a maga végső jelentését a három évvel ezelőtti repülőgép-szerencsétlenségről. Az igazságügyi szakértők most elkészült jelentését július 10-én vehetik kézhez az áldozatok családtagjai