Szakértők szerint azonban hosszú időbe telik, mire teljesen normalizálódik a helyzet a brit repülőtereken.
A CAA bejelentése szerint mostantól a légitársaságok felelősségi körébe tartozik a vulkáni hamu jelentette kockázatok megítélése. A hatóság a légtérnyitásról szóló közleményében leszögezte: a légitársaságoknak minden repülés előtt és után “intenzív” átvizsgálásnak kell alávetniük a repülőgépeket a vulkáni hamu okozta esetleges károk feltárására, és a hamuval kapcsolatos bármilyen incidenst jelenteniük kell a CAA-nek.
A Heathrow-ról a British Airways naponta három járatot közlekedtet Budapestre. A repülőtér járatinformációja szerda hajnalban még csak annyit írt ki a szerdai budapesti járatok mellé, hogy az utasok érdeklődjenek a légitársaságnál.
A legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető cég, a Heathrow-t is birtokló BAA szerda hajnalban maga is nyomatékosan arra hívta fel az utazók figyelmét, hogy a zárlat feloldása ellenére sem fog azonnal minden járat elindulni, és az utasoknak továbbra is légitársaságuknál kell érdeklődniük. A brit repülőterek naponta átlagosan 5500 járatot és több mint félmillió utast fogadnak és indítanak. A brit utasforgalom felét a két legnagyobb londoni repülőtér, Heathrow és Gatwick bonyolítja le. Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója kedd este kijelentette: hetekbe is beletelhet, mire a légi forgalom normalizálódik.