Delcommune emlékeztet arra, hogy 1996-97 óta tart az INA és a kormány vitája az INA adótartozásáról, a Mol-nak pedig nincs köze hozzá. Ráadásul a kormány is megerősítette, hogy a vitát az Energopetrol feltőkésítési folyamatától külön kell kelezni. „Konzorcium vagyunk, amely versenyez a tenderen, és nem vállalunk felelősséget az adótartozásokért „- mondja.
Az INA vállalati garanciát nyújtott az adósságért, amely nagyságáról az illetékes bíróságnak kell dönteniei. A Mol-csoport igazgatója nem ért egyet azokkal a szarajevói véleményekkel, miszerint “nem jó minőségű” az INA garanciája. Az INA nyereséges vállalat, olyan erős pénzügyi partnere van, mint a Mol, nagy a tekintélye és alacsony a pénzügyi kockázata, ezért az INA jótállását szerinte első osztályú garanciaként kellene kezelni.
Az Oslobodjenje rövid helyzetképéből kiderül, hogy a kormány elvárja, hogy az INA még a bírósági végzés előtt egyenlítse ki tartozását, a Mol pedig türelmesen várja, hogy a bosnyák-horvát föderáció rendezze az INA-val a vitát és megkezdje a horvát-magyar konzorciummal a tárgyalásokat az Energopetrol feltőkésítéséről. Mindeközben pedig lassan lejár a tárgyalások megkezdésére szabott 180 napos határidő.
Michel-Marc Delcommune szerint a Mol-INA konzorcium nem csupán vételi ajánlatot tett, hanem partnerséget javasolt, fejleszteni kívánja az Energopetrolt, aminek eredményeképpen elégedettek lennének a dolgozók, a részvényesek és maga az állam is. Emlékeztet arra, hogy a magyar cég a háború után elsőként jelent meg Boszniában fűtőolaj-szállítmányaival és földgázzal. A Mol-igazgató megjegyzi, hogy az INA-nak 40 töltőállomása és nagykereskedése van Boszniában, ami azt jelenti, hogy az Energopetrollal való partnerség csupán egy a Boszniában kínálkozó lehetőségek közül.