Magyarországot, Lengyelországot és Oroszországot nevezte a Wal-Mart következő lehetséges terjeszkedési területének a Financial Timesnak adott interjújában Lee Scott, a cég elnök-vezérigazgatója.
Nem számít, melyik országban nyitunk először üzletet, ugyanis mindegyik azonos fontossággal bír a cég számára – mondta az interjúban Scott. A cég célja, hogy a jövőben forgalmának 30 százalékát az Egyesült Államokon kívül bonyolítsa. Közép- és Kelet-Európában a társaságnak nem érdemes új hálózatot kiépítenie, helyette inkább érdeke egy már meglévő üzletlánc megvásárlása.
A Brüsszelben interjút adó Scott cáfolta, hogy kész terjeszkedési menetrenddel érkezett volna Európába.
A Wal-Mart a múlt hónapban a vártnál gyengébb eredményt jelentett az idei év első negyedéről: a cég 71 milliárd dolláros forgalom mellett 2,5 milliárd dolláros adózott eredményt ért el, ami még így is rekord eredménynek számít. Forgalma az egy évvel korábbihoz képest 9,5 százalékkal, üzemi eredménye 13,6 százalékkal növekedett.
Korábban is voltak már olyan híresztelések, melyek arra utaltak, hogy a Wal-Mart terjeszkedni szeretne. A magyaroszági bővítésről szóló híreknek az áruház-óriás egy körülbelül másfél évvel ezelőtti cégalapítása adta az alapját: hárommillió forint törzstőkével, Global Sourcing Kft. néven alapított magyar leányvállalatot, amit elsősorban exporttevékenységre szánt. Ez év januárjában azonban több forrásból is megerősítették, hogy a vállalat saját áruházak nyitására készül.
A Wal-Mart a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata és az ingatlantanácsadók szerint, a magyar piacon nem önálló hálózat építésével, hanem akvizícióval jelenne meg. A Figyelő legutóbbi információi szerint a célpont nagy valószínűséggel a magyarországi Cora, azaz a Magyar Hipermarket Kft. Üzlethálózata lenne. A lap azonban felvetette a kérdést, hogy a világ legnagyobb hipermarket hálózatát üzemeltető Wal-Mart lendületéhez elég-e a mindössze 7 áruházból álló lánc. Egyes információk szerint inkább egy Auchan méretű hálózat felvásárlása felelne meg a vállalat terveinek.