Közélet

2021-re talán megszülik a balatoni vasútfelújítást

Érvénytelenített tender, akadozó uniós támogatás és csökkentett tartalom jellemzi az északi parti villamosítást.

Még az idén megkezdődhet az észak-balatoni vasútfejlesztés a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosításával, az uniós támogatású beruházásban azonban gondot jelenthet annak elfogadtatása, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosának számít-e – olvasható a hétfői Magyar Hírlapban.

Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője a lapnak úgy fogalmazott, ha a Balatont mint régiót belevették volna a projektbe, egyszerűbb lenne az elfogadtatás.

A lap szerint a 64,5 kilométeres szakasz villamosítására kiírt – egyszer már érvénytelenített – tenderre ezúttal érkeztek a tervezett legfeljebb 75 millió eurós költségvetésnek megfelelő pályázatok, és ha a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tavasszal eredményt hirdet, szeptemberben megkezdődhet a beruházás, 2021-re pedig befejeződhet a kivitelezés.

A fejlesztés állomás- és 44,6 kilométeren vágányfelújítást is tartalmaz. Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön teljesen megújul az állomás, más helyeken kisebb korszerűsítések várhatók.

A villamos mozdonyok és a motorvonatok megjelenésével jelentősen, hozzávetőleg 1 óra 40 percre csökkenne a menetidő a Déli pályaudvar és Balatonfüred között, mivel Székesfehérváron nem lenne szükség a mozdonycserére. Mozdonyos vonatoknál ezt a szerepet Balatonfüred venné át, így egyelőre Budapest és Tapolca között változatlan maradna a menetidő. A NIF tervezi a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítását is. (MTI)

Három fejes kell egy falusi vasútállomás átadásához
Egy fideszes politikus, egy MÁV-vezér és egy polgármester. De legalább szép lesz az út a Balaton északi partjára.

(Kiemelt kép: MTI/Varga György)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik