Közélet

Egy percen múlna az átszállás

Ha a 196-os és a 231-es busz menetrendjét megfelelően hangolták volna össze. Ehelyett marad a káromkodás, a buszok rugdosása és persze a negyedórás várakozás. István számolt be mindennapos tapasztalatairól. 

Elegem van és nem csak nekem! A félóránkénti balhé helyszíne főként a Rákospalotai köztemető megálló. Ide ugyanis a 231-es buszok minden óra 27 és 57 perckor érkeznek, és a busz utasainak 90 százaléka ennél a megállónál száll(na) át a 196-os (196A – már akinek jó) buszokra. Igen ám, de a 196-os természetesen a 231-es előtt pár másodperccel jön.

Fotó: Wikipedia/VinceB
Fotó: Wikipedia/VinceB

Az eredmény folyamatosan ugyanaz: a 231-es, noha elsőbbsége van, kiengedi maga elé az oldalról érkező 196-ost, amelynek vezetője kinyitja az ajtót, és ahogy beáll mögé a 231-es busz (ha tud, mert nem akadályozza a 130-as, ahol ugyanez a helyzet), a 231-es nyitja az ajtót, a leszállók futnak a 196-os irányába, ami az orrunk előtt állandóan becsukja az ajtót és előre gurul 35 métert a lámpához.

Ez azt eredményezi, hogy aki Újpest-Városkapun túl szeretne utazni, az emiatt kénytelen 15 percet várni a 196-osra, este húszat. Aki Újpest-Városkapun belülre utazik, az megússza hét, illetve tíz perccel. A Rákospalotai köztemető környéke pedig minden egyes 231-es busz érkezésekor attól zeng, hogy az utasok a 196-os irányába üvöltve káromkodnak, mások leköpik vagy oldalba ütik-rúgják a buszt a lámpánál. Én nem szoktam ezek közül egyiket sem megtenni, és én minden esetben a buszvezetők oldalán állok, megértem őket, sietnek a lámpához, mert a menetrend tarthatatlan, kiszállni sem tudnak.

Egyszer, amikor már nagyon bemérgesedtem, írtam erről egy panaszlevelet a BKK-nak rendszámmal és időponttal együtt, hangsúlyozva, hogy nem a buszvezetőnek akarok rosszat, hanem a “naaaaagy BKK-t” megkérni, hogy a hangolásra ügyeljen. A 196-osról a 231-esre nem száll át senki kifelé, csak a 231-esről a 196-osra.Odaszúrtam nekik, hogy nyugodtan nézzék meg az adott busz kamerafelvételeit is, mert igazam van.

Panaszlevelem válaszában ez állt: “Az említett két autóbusz FUTÁR fedélzeti rendszere szerint a 196-os busz a megállót 1 perccel korábban elhagyta.” (Megjegyzés: akkor nem láthattam volna a buszt, mert elkanyarodik.) “Az érintett járművezetőt is megkérdeztük, aki tisztán emlékezett az esetre, és azért indult el, mert azt hitte, átér a lámpán, ezért nem várta meg az átszállókat.” (Megjegyzés: tehát a busz mégis ott volt? Saját maguknak mondanak ellent.)

Leírták, hogy “A 231-es busz menetrendje a 144-es járatéhoz és az M2-es metróhoz igazodik, bonyolult lenne az átszervezése (könyörgöm, ez csak egy elcseszett perc), de legközelebb ügyelünk rá, hogy a 196-231 összehangolása is pontos legyen”. Azóta a menetrend 4-szer változott, de csak az alacsonypadlós indulások, a 196-os ugyanúgy elmegy.

Aki bátor volt, az a 231-esen maradt és megpróbálta üldözni a 196-ost, hátha a Fazekas sornál utolérik és átszállhatnak. Azonban a két busz megállója eddig külön volt, így semmi esély nem volt erre. Most a két megállót összevonták, de nem kettős megálló, így csak egy busz nyithat ajtót – pedig befér 3 is…

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik