Közélet

Honnan látszik, hogy elsőajtós a busz?

Eleinte a buszok ajtóira ragasztott matricák jelezték, hogy az adott járaton elsőajtós felszállás van érvényben. A rendszer azonban nem működött, mivel a felmatricázott buszokat olyan vonalakra is kiadták, amelyeken nincs elsőajtózás; ez nyilván zavaró. Ekkor jelentek meg a sárga táblák a buszok szélvédői mögött, ez a módszer azonban – mint kiderült – balesetveszélyes, mert zavarja a vezetőt a kilátásban.

Az elmúlt hetekben többen is jeleztétek, hogy több járaton már semmi sem jelzi az elsőajtós felszállást, s ez állandó konfliktusforrás a járművezetők és az utasok között. Joci egy ilyen esetet írt le nekünk.

Az első ajtós felszállás kapcsán ragadok billentyűzetet, mivel a BKK/BKV megváltoztatta a tájékoztatást a 212-es busz vonalán, ami az eddig sem éppen rózsás hangulatú utas-sofőr konfrontációkat fogja növelni.

elsoajto.jpgEz a rendszer nem vált be

Elvileg az első ajtós felszállást minden ajtón nagy behajtani tilos matricákkal és egyéb táblákkal jelölték, elég egyértelműen. Ezeket viszont eltávolították az összes 212-es buszról. Először azt hittem, hogy megszüntették a rendszert és minden visszatért a régi kerékvágásba, ezért amikor felszálltam egyik este az első ajtónál, nem mutattam fel a bérletemet, leültem a busz hátuljába, majd a sofőr bekapcsolta a szokásos magnóra mondott szöveget az elsőajtós felszállásról és a bérletfelmutatásról.

Visszamentem, bemutattam és szóvá tettem, hogy nem jelzi semmi a buszon ezen kötelezettségemet, erre azt vágta a fejemhez, hogy “Fél év alatt már megszokhattam volna.”

Ezek szerint a BKK/BKV a korrekt tájékoztatás helyett végig a megszokásra épített… A kérdés csak az, hogy aki nem közlekedett az elmúlt fél évben ezen a vonalon, az honnan fogja tudni, mi a rendszer? Valószínűleg egy kellemetlen szóváltás után a sofőrrel. Eddig sem voltam elragadtatva a BKV és dolgozói hozzáállásától, de elég egyértelmű, hogy ezzel (is) csak szükségtelenül generálják maguknak a feszültséget, megnehezítve a munkájukat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik