Olvasónk tanácstalanul állt a rákoskeresztúri városközpont buszmegállójában. Miközben útbaigazítást kért, egy buszvezető meglökte, majd azt mondta: "Húzzál már félre a p*csába te is az útból". Olvasónk a buszon kérdőre vonta a buszvezetőt, aki tovább sértegette. A biztonsági őrök segítségét kérte, de ők is szidalmazni kezdték.
Később kiderült, hogy az utas MP3 lejátszója valószínűleg a buszvezető lökése miatt a megállóban kiesett a zsebéből. Az ügyfélszolgálathoz, majd a buszgarázshoz fordult, ahol egy "Miért engem b*szogatsz ezzel, honnan tudjam én?" mondattal elintézettnek tekintették az esetet. Igazi BKV-s történet alant:
Tisztelt BKV!
Súlyos panasszal vagyok kénytelen jelentkezni Önöknél saját munkatársaik magatartását illetően. Szombat hajnalban feltehetőleg talán utolsó 998-as járatukkal utaztam Rákoskeresztúr Városközpontból Cinkota autóbuszgarázs irányába. Mivel e járat az éjszaka folyamán két különböző megállóból indul információt kértem két – egy másik megállóban álló – biztonsági szolgálatos munkatársuktól. Miközben ők útbaigazítottak volna, egy másik alkalmazottjuk, aki buszához sietett igen durván félrelökött a következő szavak kíséretében: "húzzál már félre a p*csába te is az útból". Én rögtön az illető, feltehetőleg sofőr után eredtem. Mint kiderült egy busszal utaztunk, én hazafele, ő minden bizonnyal munkába.
Arra a munkahelyére, ahol ő, vagy tisztelt kollégái havi 9400 Ft ellenszolgáltatás fejében szállítanak erősen megkérdőjelezhető színvonalú körülmények között. A buszon kérdőre vontam agresszív magatartása miatt. A járaton rajtunk kívül 6-7 BKV alkalmazott utazott, akik ahelyett, hogy védelmükbe vették volna az utast, erős szidalmazásba kezdtek. Mindez olyannyira megszokott magatartás manapság ezen az útvonalon, hogy említést sem érdemelne, azonban ebben az esetben súlyosabb problémák is jelentkeztek:
1. A buszról való leszállás után, amikor egyedül maradtam zenét szerettem volna hallgatni mp3 lejátszómon, amely nem mellesleg egy mini számítógép funkciót betöltő, rengeteg számomra hasznos és fontos adatot tartalmazó, cca. 60.000 Ft értékű készülék. Sajnos addigra nem találtam sehol. Két lehetőség van. Vagy a megállóban történő lökés során esett ki a zsebemből, vagy a buszon a körülöttem álló alkalmazottjuk egyike vette el tőlem. Tehát 99%-os eséllyel állítható, hogy az ő hibájából/hibájukból tűnt el a lejátszó.
2. Később hazaérve panaszt tettem telefonon munkatársaiknál. Ennek során első lépésben központi ügyfélszolgálatukkal, majd Cinkota autóbuszgarázzsal beszéltem, ahol nem jártam sikerrel. Kértem Rákoskeresztúr Városközpont autóbusz végállomás telefonszámát, azonban ezt a telefon túlsó végén megtagadták, mondván velük nincs telefonos kapcsolat. Miután jeleztem, hogy az ügyet akár peres útra is hajlandó vagyok terelni, azonnal tudták kapcsolni a végállomást. Itt újfent érdeklődtem a készülék hollétéről, mire a következő választ kaptam: "miért engem b*szogatsz ezzel, honnan tudjam én…". Mivel az ügyfélszolgálatos munkatársakkal folytatott beszélgetéseket rögzítik, így kérem keressék vissza a szombat hajnali 4 és 7 óra közötti összes hívást, majd ezek alapján azonosítsák be, hogy mikor történt a végállomással, illetve az autóbusz garázzsal történő kapcsolatfelvétel, illetve kik lehettek azok , akik a hívást fogadták és ilyen stílust engednek meg maguknak. (Több egymást követő oda-vissza hívásról van szó).
3. A mai nap folyamán (2009.11.30.) kevéssel 11 óra után a talált tárgyak osztályát is felkerestem, ahol azt az információt kaptam, hogy a szóban forgó tárgy nem érkezett be a központba.
Felháborítónak tartom, hogy miután 9400 Ft-ot fizetek havonta azért, hogy szolgáltatásaikat használjam, alkalmazottaik súlyosan bántalmazzák, szidalmazzák utasaikat, akiknek mindeközben nem mellesleg értékes tárgyaik tűnnek el. Kérem, hogy haladéktalanul indítsanak belső vizsgálatot az üggyel kapcsolatban, kutassák fel a felelősöket.
Jelen levelemet másolatban megküldöm a bkvfigyelo.blog.hu internetes portál számára is.
Üdvözlettel: S.D.