Idén tavasszal kilencedik alkalommal rendezték meg az Invitech InnoMax innovációs versenyt. A pályázatra szép számú nevezés érkezett az oktatás-nevelés, az egészségügy, az esélyegyenlőség és felzárkóztatás, valamint a fenntarthatóság témakörében.
A szakmai zsűri által kiválasztott öt nyertes egyike a Felelős Gasztrohős Alapítvány volt. A hét éve létrejött szervezet küldetése a fenntartható és egészséges étkezés támogatása. Nonprofit szervezetként azt hirdetik, hogy a környezetbarát gasztronómiai megoldásokkal zöldebbé és egészségesebbé tehetőek az étkezések, és ezáltal jót tehetnek az emberek nemcsak magukkal, hanem a környezetükkel is.
„Az InnoMax Díjra a már meglévő Gasztrohős applikációnk tovább fejlesztésével pályáztunk. A mobilalkalmazásban olyan környezetbarát élelmiszereket forgalmazó helyeket lehet megtalálni, mint például a fenntartható vendéglátóhelyek, bioboltok, piacok vagy akár a közösségi mezőgazdálkodás átvevő helyei, valamint az adott hónap szezonális zöldségei, gyümölcsei is helyet kaptak. Az InnoMax Díjjal járó támogatás segítségével azt kívánjuk elérni, hogy sokkal interaktívabbá váljon az applikáció felülete. Például szeretnénk egy bevásárló lista funkciót és egy regisztrációs felületet is” – részletezte Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.
Környezetbarát minősítéssel a fenntarthatóságért
A szervezet sokféle programot, kampányt szervez, amelybe a lakosságot és a vendéglátóhelyeket is bevonják. Fontos kiemelni, hogy az alapítvány hozta létre Magyarországon az eddigi egyetlen „Fenntartható Vendéglátóhely” minősítést. Ezt a minősítést már több mint 50 étterem megkapta, sőt a környezetbarát vendéglátóhelyek közül az egyik nemrég Michelin-csillagot is kapott.
„Mi szervezzük a Zöldülők Vásárát is. A rendezvényen olyan környezetbarát termékek gyártóival és forgalmazóival találkozhatnak az érdeklődők, akik leginkább az online térben működnek, ezért szerettük volna az érdeklődők helyzetét, döntését megkönnyíteni. A vásáron közelről megismerhetik a termékeket, és tanácsot kérhetnek a gyártóktól, forgalmazóktól. Ezen kívül rendszeresen járunk óvodákba, iskolákba és cégekhez olyan játékokat tartani, amelyekkel könnyebben megismerhetik a környezetbarát étkezés alapjait” – mondta Szabó Eszter.
Hatalmas változások zajlanak, de még rengeteg a tennivaló
„Három éve vagyok az alapítványnál, és azt kell, hogy mondjam, elképesztő változásokat látok az első egy-két évemhez képest. Ha visszatekintünk, körülbelül félévente is nagyon látványos változás figyelhető meg a zöld téma és a fenntarthatóság iránt mind a sajtó, mind a vállalkozások és mind a lakosság részéről. Azt látom, hogy egyre nyitottabbak erre az emberek. Nyilván a cégek esetében ez egy jó marketingüzenet is lehet, de mi az alapítványnál nem teszünk különbséget a motivációk alapján, számunkra a környezetbarát célok megvalósítása az elsődleges” – fejtette ki az alapítvány munkatársa.
Kiemelt fotó: iStock