Az italautomatát üzemeltető vállalkozásoknak még több mint három hónapjuk van az ún. automata felügyeleti egység beszereltetésére, amelynek segítségével nemcsak az adóhivatal lát rá a forgalmi adatokra, hanem az üzemeltető is pontosan nyomon tudja követni a bevételeket és a készletfogyást. Azért, hogy ütemezetten és a lehető legkényelmesebben történjék a beszerelés, a Magyar Postánál lehet időpontot foglalni, írja az NGM közleményében.
Az eredeti terv az volt, hogy idén január 1-ig kell ezzel készen lenniük az italautomatásoknak.
amelynek segítségével az adóhivatal éppúgy nyomon tudja követni az étel- és ital-automaták forgalmát, mint a pénztárgépekét.
A kormány az érintett vállalkozásoknak 120 ezer forintot biztosított az automata felügyeleti egység beszerzéséhez. A július 1-jei határidővel és az időpontfoglalási rendszerrel is segíti az ital-automatát üzemeltető vállalkozásokat, hiszen így még minden érintettnek bőven van ideje az automata felügyeleti egység beszerelésére, kommentál az NGM közleménye.
Az adóhivatal eddig mintegy 700 vállalkozásnak összességében 23 600 üzembehelyezési kódot adott ki. Hétfőig már kétezer ötszáz automatába be is szerelték a felügyeleti egységet, amely nemcsak a hivatalnak szolgáltat naprakész adatokat, hanem a vállalkozónak is. Az automata üzemeltetője az új, online rendszernek köszönhetőn azonnal értesül például arról is, ha egy termékből már csak néhány darab van az automatában.
Mint az NGM hangsúlyozta, az automaták adóhivatali bekötése példaértékű az EU-ban. A bevétel eltitkolása ugyanis majd minden uniós tagállamban gondot okoz, ezért érthető a nagy nemzetközi érdeklődés a magyar innovatív megoldás – az automaták felügyeleti egységes ellátása – iránt, tették hozzá.
A határidőről és az időpontfoglalásról szóló rendelet hétfőn jelent meg a Magyar Közlönyben.
Kiemelt kép: 24.hu/Marjai János